دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1393 - 13:04

افتتاح آزمایشگاه شبیه‌ساز کنترل فرآیند در واحد بوشهر/ رونمایی از دستگاه شبیه کنترل فرآیند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه دانشگاه آزاد با سرعت به سوی کیفی سازی حرکت می کند، گفت : توسعه شبکه های آزمایشگاهی دانشگاه یکی از راهکارهای مهم و مؤثر برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین است.
کد خبر : 7815

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا ، طی مراسمی که با حضور فیض مدیرعامل شرکت مادر توسعه نیروگاه های ایران، رهنما معاون مدیر عامل شرکت مادر توسعه نیروگاه های ایران، مستی مدیر پژوهش نیروگاه اتمی بوشهر، فتورچیان معاون برنامه ریزی و توسعه سیستم های شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه سازان انرژی اتمی، دکتر داوود یحیایی معاون پژوهش و فناوری واحد بوشهر، دکتر اسماعیل کوهگردی مدیر پژوهش و فناوری واحد بوشهر، اساتید و کارکنان واحد از دستگاه شبیه کنترل فرآیند در واحد بوشهر رونمایی شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با سرعت به سوی کیفی سازی حرکت می کند گفت : توسعه ی شبکه های آزمایشگاهی دانشگاه یکی از راهکارهای مهم و مؤثر برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین است.


دکتر یوسف قیصری خاطر نشان کرد: در راستای تفاهم نامه ای که بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و شرکت مادر تخصصی توسعه نیروگاه های اتمی ایران به امضا رسیده است ، کارگاه شبیه ساز آموزشی کنترل فرآیند امروز راه اندازی شد.



دبیر هیأت امنای استان بوشهر گفت: این دستگاه ساخت داخلی و برای استفاده و بهره برداری دانشجویان مهندسی شیمی گرایش فرآیند است.


وی اظهار کرد: دانشجویان با استفاده از این شبیه ساز نه تنها با طراحی ها و شبیه سازی و جنبه های مختلف کار با یک سبیه ساز آموزشی آشنا شده و چگونگی نحوه کار با آن را تجربه می کنند بلکه با استفاده از پارامترهای عامل های کنترل می توانند آزمایشات متعددی را انجام داده و گام های مؤثری در سهم و طراحی یک فرآیند صنعتی بردارند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر افزود: فرآیند مدل سازی شده در این شبیه ساز برگرفته از روش صنعتی پاستوریزاسیون شیر، کارخانجات تولید انواع آبمیوه و ... است.


قیصری اظهار کرد: بوسیله این دستگاه می توان آزمایش‌های مختلفی از جمله راهنمای کار با شبیه ساز پانل کنترل فرآیند اندازه گیری، ضریب انتقال حرارت، کنترل تک چرخه ای جریان مستقیم PID و......اشاره کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته