دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1395 - 11:19
معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در گفت‌وگو با آنا:

برنامه شبکه علمی کشور امسال با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود

دکتر فرج‌الله مهنازاده معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی با اشاره به برنامه‌های این سازمان از پیگیری جدی برنامه شبکه علمی کشور در سال 95 خبر داد.
کد خبر : 78138

فرج‌الله مهنازاده معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: «سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران سازمانی است که با هدف حمایت از مخترعان و مکتشفان راه‌اندازی شده است.»


او گفت: «مسئله اصلی این سازمان حمایت از افرادی است که پشتوانه دولتی ندارند و به صورت آزاد فعالیت می‌کنند. افراد به این سازمان مراجعه می‌کنند و ما نیز حمایت‌های مختلفی را که معمولا با مشاوره علمی آغاز می‌شود انجام می‌دهیم. حتی قبل از اینکه به شرکت‌ها دانش‌بنیان تبدیل شوند، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران وظیفه حمایت از افراد متخصص را بر عهده دارد.»


مهنازاده افزود: «تاکنون برنامه‌های زیادی از سوی سازمان انجام شده است. این برنامه‌ها بیشتر دارای جنبه علمی در سطح کشور هستند مانند ماهواره مصباح که فازهای تکمیلی آن دنبال می‌شود. شاید یکی از مهمترین فعالیت‌های سازمان، برنامه شبکه علمی کشور است که امسال باید با جدیت پیگیری شود.»


او به تعداد مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اشاره کرد و گفت: «ما دارای یک مرکز رشد و بین 30 تا 40 شرکت دانش‌بنیان هستیم. در مرکز رشد به مانند مراکز رشد دیگر شرکت‌های مختلفی هر سال مراجعه می‌کنند و بعد از بررسی پرونده‌های آن‌ها افرادی که واجد شرایط باشند از حمایت‌های همه‌جانبه سازمان برخوردار می‌شوند.»


معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران افزود: «شاید یکی از مزیت‌های این سازمان، امکانات آن باشد که در همه جا وجود ندارد. همچنین متخصصانی در این سازمان فعالیت می‌کنند که وظیفه آنها کمک به افراد و شرکت‌هاست. از لحاظ مالی حمایت‌هایی نیز از طرف سازمان در مراحل مختلف از این افراد و شرکت‌ها صورت می‌گیرد. حمایت‌های ما به این صورت است که ابتدا امکانات را در اختیار افراد و شرکت‌ها قرار می‌دهیم، اگر بعد از این مرحله به موفقیت دست یابند حمایت‌های مالی بیشتری از آن‌ها می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته