دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1395 - 10:45

سخنگوی کمیسیون تلفیق: دولت می‌تواند از خودروهای پر مصرف عوارض بگیرد

علیرضا منظری‌توکلی، نماینده مردم بافت در مجلس در تذکری خواستار توضیح سخنگوی کمیسیون تلفیق از جلسه روز گذشته این کمیسیون درباره بنزین و کارت سوخت شد.
کد خبر : 78125

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس بر اساس تذکر نماینده بافت از محمدرضا پورابراهیمی، سخنگوی کمیسیون تلفیق خواست که درباره مصوبات روز گذشته این کمیسیون توضیحاتی ارائه دهد.


پورابراهیمی در توضیح مصوبات کمیسیون گفت: روز گذشته درباره بنزین و کارت سوخت بحث شد، استفاده از کارت سوخت به تصویب اعضای کمیسیون رسید و همچنین قرار شد که مبنای قیمت حامل‌ها در سال 95 بر اساس سال 94 باشد و قیمت‌ها تغییری نکند.


وی ادامه داد: اخذ عوارض و قیمت‌بندی مصرف مازاد بنزین به دولت واگذار شده است و دولت از پرمصرف‌ها می‌تواند عوارض بگیرد.


سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: روز گذشته نماینده دولت گزارشی از مصرف بنزین ارائه داد و گفت: میزان مصرف بنزین کاهش یافته است، از این رو ما نرخ بنزین پایه را به دولت واگذار کردیم و دولت میزان مصرف پایه سالانه را مشخص می‌کند و اگر بیشتر شد از خودروهایی که بیشتر استفاده کرده‌اند عوارض دریافت می‌کند. این عوارض صرف ترمیم زیرساخت جاده‌ها و حوزه‌های مرتبط به سوخت خواهد شد.


پورابراهیمی گفت: همچنین اگر دولت قبول کند ما‌به‌التفاوت قیمت سوخت از مصرف‌کننده دریافت شود، البته تا زمانی که دولت مصرف پایه را مشخص نکرده است این قیمت مابه‌التفاوت نیز مشخص نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب