دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1395 - 09:27
در گفت‌وگو با آنا؛

میرزاجانپور: انگیزه ما و لوزانو برای صعود به المپیک بالاست/ حریف آسانی در ژاپن نداریم

قدرتی‌زن تیم‌ملی والیبال کشورمان گفت: هیچ تیمی برای کسب تجربه به ژاپن نمی‌‌آید و همه می‌خواهند هر طور شده سهمیه صعود به المپیک را به دست آورند.
کد خبر : 78073

مجتبی میرزاجانپور در گفت‌وگو با خبرنگارورزشی آنا، در خصوص تمرینات پرفشاری که تیم ملی والیبال زیرنظر رائول لوزانو سرمربی آرژانتینی خود برگزار می‌کند، گفت: «در هفته چهارم برنامه تمرینی هستیم که لوزانو برای ملی‌پوشان درنظر گرفته است. طبق برنامه‌ای که داریم در دو گروه مختلف از شنبه تا چهارشنبه صبح و بعدازظهر تمرین می‌کنیم تا به فرم دلخواهی که سرمربی تیم ملی دارد، برسیم.»


وی ادامه داد: «به رغم اینکه تمرینات پرفشار و بعضا خسته کننده است اما به خاطر هدف مهمی که داریم و آن هدف رفتن به المپیک است این فشارها را تحمل می‌کنیم تا به انسجام کامل برسیم و در رقابت‌هایی مهمی که داریم برابر حریفان قدرتمندمان تسلیم نشویم.»


دریافت‌کننده تیم ملی والیبال در واکنش به این موضوع که فشار تمرینات باعث مصدومیت عادل غلامی و محمد موسوی شده است، یادآور شد: «مصدومیت هم بخشی از ورزش است و باید همانند دیگر واقعیت‌ها آن را پذیرفت. اگر می‌خواهیم خود را به المپیک برسانیم باید بتوانیم فشارهای زیادی که تمرینات لوزانو دارد را تحمل کنیم. اینکه در روز 6 ساعت تمرین می‌کنیم به این خاطر است که دیگر حریفان بیکار ننشسته‌اند و آنها هم به طور حتم تمرینات بسیار سنگین و دشواری را پشت‌سر می‌گذارند تا با قدرت در رقابت‌های انتخابی المپیک ژاپن برابر حریفان به میدان بروند.»


او در ادامه خاطرنشان کرد: «انگیزه بالایی که بچه‌ها دارند این باور را به لوزانو داده که شاگردانش می‌توانند از پس حریفانی که پیش رو دارند، بربیاید و به همین خاطر او در جریان تمرینات با جدیت بیشتری به دنبال نتیجه گرفتن تیم است. اینکه مربیان و بازیکنان تیم ملی والیبال انگیزه فراوانی دارند، باعث می‌شود تا نتایج خوبی بگیریم و به هدفی که داریم برسیم.»


میرزاجانپور در مورد اینکه کدامیک از حریفان تیم ملی در رقابت‌های انتخابی المپیک ریو در ژاپن سخت‌تر از بقیه هستند، بیان کرد: «قطعا هیچ تیمی در این مسابقات برای کسب تجربه برابر حریفان خود بازی نمی‌کند. تمامی رقبا می‌‌آیند تا سهمیه ورود به المپیک را بگیرند و به همین خاطر با بهترین نفرات و با بیشترین آمادگی برابر ما قرار می‌گیرند. بنابراین هیچ حریفی آسان نیست و نمی‌توان گفت کدام تیم از دیگری قویتر و آماده‌تر است. ما اگر می‌خواهیم راهی المپیک شویم باید از همان بازی اول به هیچ‌کدام یک از رقبا باج ندهیم و مقابل همه نتیجه بگیریم.»


وی درخصوص رقابتی که با عادل غلامی و دیگر قدرتی‌زن‌های تیم ملی دارد، بیان داشت: «درطول بازی به خاطر فشاری که به من و دیگر هم پستی‌هایم می‌آید یک بازیکن قدرتی زن نمی‌تواند در تمام لحظات درون زمین باشد و سرمربی تیم ملی به دفعات بچه‌ها را با همدیگر عوض می‌کند. برای همین آنچنان مهم نیست که تیم ملی در دقایق ابتدایی با چه ترکیبی بازی را شروع می‌کند. آنچه در تیم ملی بیش از هر چیز دیگری دیده می‌شود هماهنگی و یکدست بودن تیم است و ملی‌پوشان می‌خواهند سهمیه المپیک را بگیرند. قطعا براساس نیازی که تیم ملی دارد به تمامی بازیکنان بازی می‌رسد و صعود به المپیک با تلاش همه اعضای تیم صورت می‌گیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته