دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1395 - 21:17

سازمان غذا و دارو ثبت سفارشی واردات برنج تراریخته را رد کرد

مدیر کل نظارت و ارزیابی مواد غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ،درباره شایعات مبنی بر وجود برنج‌های تراریخته در بازار، گفت: تاکنون هیچ ثبت سفارشی برای واردات برنج تراریخته نداشتیم.
کد خبر : 78060

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، بهروز جنت در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت درباره وجود برنج‌های تراریخته در بازار، گفت: به تازگی دو نمونه برنج را به صورت آزمایشی وارد کرده‌ایم و تحت مطالعه و بررسی است، اما تاکنون هیچ ثبت سفارشی برای واردات برنج تراریخته نداشتیم.


وی افزود: هم اکنون نمونه‌های مختلفی از برنج‌های بومی را در کشور داریم که در آزمایشگاه‌های مرجع‌ سازمان غذا و دارو تحت کنترل و بررسی است.


مدیر کل نظارت و ارزیابی مواد غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با انتقاد از انتشار شایعات در شبکه‌های اجتماعی گفت: متاسفانه انتشار شایعات مردم را دلسرد می‌کند ،بنابراین رسانه‌ها باید اخبار درست و غلط را تفکیک کنند. البته گاهی هم به دنبال برخی از شایعات منافعی وجود دارد، اما در مجموع ما در داخل کشور به صورت تجاری تولید برنج تراریخته و واردات آن را نداریم. البته ممکن است به صورت آزمایشگاهی وجود داشته باشد و روی آن مطالعاتی انجام دهیم اما به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد.


وی در مورد نشان ایمنی و سلامت نیز گفت: نشان ایمنی و سلامت دو جنبه دارد؛ جنبه اول آن تشویق تولیدکنندگان و جنبه دوم حفظ حقوق مصرف‌کنندگان است، زیرا سعی داریم مردم را به سمت مصرف محصولاتی با حداقل استفاده از آفت کش ها و سموم سوق دهیم تا سلامت مردم با این روش ارتقاء یابد.


جنت گفت: طرح اعطای نشان سلامت و ایمنی از سال 85 به صورت نمادین معرفی شد، از آن سال به بعد هر ساله نشان ایمنی و سلامت را در سراسر کشور افزایش داده و محصولاتی که از ایمنی و سلامتی آنان مطابق با معیارهای سازمان غذا و دارو باشد دریافت کننده نشان سلامت خواهند بود که البته این نشان حتی از مرزهای کشور هم فراتر رفته و برخی از تولیدکنندگان از آن برای امتیازی جهت صادرات استفاده می‌کنند.






انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب