دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1395 - 17:16
در دیدار هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی سمنان عنوان شد

تاکید نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر توجه به اعتکاف به‌عنوان موثر‌ترین برنامه فرهنگی در دانشگاه/ انتقاد از رویه مصرف در کشور

در دیدار هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با نماینده مقام معظم رهبری در استان سمنان بر توجه ویژه به اعتکاف به عنوان موثر‌ترین اقدام فرهنگی برای دانشجویان تاکید شد.
کد خبر : 78035

به گزارش خبرنگار آنا از سمنان، با توجه به درپیش بودن ایام معنوی اعتکاف نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در دیدار هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی سمنان بر توجه به امور فرهنگی دانشجویان تاکید کرد و گفت: «دانشجویان نزد دانشگاهیان امانت هستند و باید تلاش کنیم تا امانتداران خوبی باشیم.»


آیت الله سید محمد شاهچراغی افزود: «مهم‌ترین وظیفه دانشگاه در کنار آموزش توجه به تربیت و آموزش فرهنگ اسلامی و بصیرت دینی دانشجویان است.»


آیت الله شاهچراغی :«برای رسیدن به اجرای فرامین مقام معظم رهبری راه دوری در پیش داریم و در عین حال باید دولت و ملت همه باهم از آمریکا و حامیانش چشم فرو ببندیم که به امید دشمن بودن یک خطر بزرگ است. اگر از بیگانگان بی‌نیاز شدیم آنگاه امیر هستیم در غیر این صورت اسیر هستیم و این دست خودمان است.»

وی گفت: «اعتکاف بهترین کار فرهنگی در جامعه و عملی ترین آموزش فرهنگی است. ایام اعتکاف بهترین فرصت برای تقویت بنیه فرهنگی دانشجویان است که باید از آن ‌‌نهایت بهره ‌را برد.»


شاهچراغی افزود: «دانشجویان شرکت کننده در اعتکاف میهمانان خدا هستند و میهمان حبیب خداست پس باید تلاش کنید تا این میهمانان را عزیز بدارید و به آن‌ها خدمت کنید که خدمت به آنان موجب خشنودی خدا است.»


نماینده سمنان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: «اقتصاد مقاومتی ۲ رکن دارد یک رکن آن مربوط می‌شود به مردم که همه در آن شریک هستند. در این بخش مردم باید سهم خود را با مصرف درست کالای داخلی ادا کنند. رکن دوم دولت است که باید به خوبی برای تحقق فرمایشات رهبری اقدام کند.»


شاهچراغی توصیه به پرهیز از اسراف و تبذیر کرد و گفت: «مصرف درست یعنی پرهیز از اسراف، به اندازه مصرف کردن و اندازه را رعایت کردن در معیشت.»


وی افزود: «در غذا، در لباس، در حرف باید به اندازه توجه داشت. حتی در راه رفتن باید اعتدال را نگه داشت و اقتصاد را رعایت کرد و درست و بهینه مصرف کرد.»


شاهچراغی با انتقاد از رویه موجود در کشور گفت: «متاسفانه مردم ایران مردمی مصرفی هستند. ادارات مسرف هستند. در کاغذ، در قلم، در تشریفات مسرف هستند. تا امروز از این حیث درست عمل نکردیم. دولت باید کارخانجات را حمایت کند و از واردات غیرضروری پرهیز کند. جلوی قاچاق کالا را بگیرد. وظیفه دولت به مراتب سنگین‌تر است، همه موظف هستیم تا به ندای رهبری لبیک بگوییم.»



امام جمعه سمنان اظهار داشت: «برای رسیدن به اجرای فرامین مقام معظم رهبری راه دوری در پیش داریم و در عین حال باید دولت و ملت همه باهم از آمریکا و حامیانش چشم فرو ببندیم که به امید دشمن بودن یک خطر بزرگ است. اگر از بیگانگان بی‌نیاز شدیم آنگاه امیر هستیم در غیر این صورت اسیر هستیم و این دست خودمان است.»


وی مسئولان دانشگاه را به صبر در برابر دانشجویان توصیه کرد و گفت: «به جوانان سخت نگیرید که باعث پراکنده شدن آنان خواهد شد. در برابر اشتباهات و خطا‌هایشان سعی کنید دست پایین بگیرید و سخت‌ترین راه را انتخاب نکنید تا این گونه دانشجویان را جذب کنید.»


شاهچراغی افزود: «تلاش کنید تا از اسلامی بودن دانشگاه آزاد دفاع کنید و آن را در رفتار و عمل نشان دهید که این دانشگاه به معنای واقعی کلمه اسلامی است.»


در ابتدای این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گزارشی از روند اقدامات دانشگاه در حوزه‌های مختلف طی سال ۹۴ را به اطلاع نماینده مقام معظم رهبری در استان رساند.


شاهرخ رنجبر بهادری افزود: «کار در دانشگاه به صورت شورایی و با اتکا به خرد جمعی انجام می‌شود و در پیشبرد اهداف و برنامه‌های دانشگاه از نکته نظرات کار‌شناسی و دلسوزانه افراد استفاده می‌شود.»


وی گفت: «دانشگاه در بحث توسعه در حوزه‌های مختلف برنامه مدونی دارد که تلاش داریم تا آن را به دقت اجرا کنیم.»


رنجبر بهادری افزود: «به دنبال برند سازی دانشگاه در حوزه تحصیلات تکمیلی و گسترش قابل قبول مقاطع دکترای تخصصی و کار‌شناسی ارشد در کشور هستیم تا از این طریق واحد سمنان را جزو واحد‌های دانشگاهی ممتاز در کشور مطرح کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته