دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1395 - 11:49

دانشجوی واحد ایلام در مسابقه قانون اساسی دانشگاهیان استان برگزیده شد

یاسر بابایی، دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، در مسابقه بزرگ قانون اساسی دانشگاهیان استان ایلام جزء نفرات برگزیده انتخاب شد.
کد خبر : 77878

به گزارش خبرنگار آنا، در آزمون قانون اساسی که بین دانشجویان دانشگاه‌های استان برگزار شد ۸ نفر موفق به کسب کل نمره‌ آزمون و به عنوان نفرات برگزیده اعلام شدند.


در این آزمون «یاسر بابایی» از دانشگاه آزاد اسلامی، «سهیل مرادی» و «احسان غلام‌زاده» از دانشگاه ایلام، «زهرا بیگی»، «لیلی کمریان» و «ساجده‌ی طهرانی‌زاده » از دانشگاه علوم پزشکی، «رضا رضایی» از دانشگاه فرهنگیان استان و «مهدی عزیز‌نژاد» از دانشگاه علمی – کاربردی موفق به کسب نمره کامل شدند.


مسابقه قانون اساسی با محوریت دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شهر ایلام، به ابتکار معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان ایلام در آستانه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با هدف آشنایی دانشجویان از حقوق شهروندی خویش و کارکرد و اختیارات نمایندگان و نهادهای سیاسی برگزار شد.


فراخوان شرکت در این مسابقه بزرگ قانون اساسی از دهه سوم بهمن‌ سال گذشته در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منتشر شد و تعداد ۱۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های ایلام، علوم پزشکی، آزاد، فرهنگیان، موسسه آموزشی باختر، مراکز علمی کاربردی ایلام ۲، بهزیستی و جهاد دانشگاهی برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام و بیش از ۱۰۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان نیز در آزمون شرکت کردند.


در قسمت پاسخنامه قسمتی با عنوان نظرسنجی گنجانده شده بود که پس از بررسی این نتیجه حاصل شد که اکثریت دانشجویان تا قبل از برگزاری این مسابقه، فصل ششم قانون اساسی را مطالعه نکرده‌اند و این آزمون را در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرصتی بسیار مهم برای آشنایی با وظایف نمایندگان و انتخاب نامزدهای اصلح برشمردند.


در این نظرسنجی از تاثیرگذاری مسابقات بین دانشگاهی نیز سوال شده بود که بر اساس نظر دانشجویان تکرار چنین مسابقاتی در حوزه‌های مختلف علاوه بر حس رقابت موجب مشارکت دانشجویی در اجرای برنامه‌های مختلف دانشگاهی خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته