دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1393 - 09:42
هفدهمین اجلاس خبرگان رهبری/

هاشمی شاهرودی: انقلاب اسلامی یک فرمول تجربه‌شده اعتماد به مردم را در اختیار دارد

نایب رئیس مجلس خبرگان گفت: همه باید قدر این ملت را بدانیم و در برابر آنها چیزی جز خدمت بی‌منت، ناسپاسی است.
کد خبر : 7784

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، در نطق پیش از دستور خود در افتتاحیه هفدهمین اجلاس خبرگان رهبری که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد، اظهار کرد: این اولین اجلاسیه بعد از درگذشت آیت الله مهدوی‌کنی است؛ او حقیقتا یک انقلابی اصیل بود.


وی با اشاره به نقش آیت‌الله مهدوی‌کنی در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی افزود: مرحوم کنی نه هزینه‌ای به انقلاب تحمیل کرد و نه انقلاب را هزینه خود کرد و رهبری نیز از او به عنوان سیاستمداری صادق تجلیل کردند.


نایب رئیس مجلس خبرگان با اشاره حضور پرشور مردم در راهپیمایی امسال 22 بهمن تأکید کرد: امسال نیز با وجود سرما در بسیاری از شهرها و ریزگردها در اهواز شاهد حضور پرشور مردم بودیم.








وظیفه همگان است که از تیم مذاکره‌کننده حمایت کنیم؛ اما باید به این نکته توجه کنیم که همه مسائل کشور در گرو توافق نیست و توافق خوب مدنظر است؛ توافقی که عزت و اقتدار ملت را حفظ کند. توافق بماهو توافق برای ما موضوعیت ندارد.

وی تأکید کرد: همه باید قدر این ملت را بدانند و در پیشگاه خداوند شاکر باشند و همه در این راه از امام تأسی کنند که بیش از همه ملت را می‌شناخت. در برابر این مردم چیزی جز خدمت بی‌منت ناسپاسی است.


هاشمی شاهرودی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: وظیفه همگان است که از تیم مذاکره‌کننده حمایت کنیم؛ اما باید به این نکته توجه کنیم که همه مسائل کشور در گرو توافق نیست و توافق خوب مدنظر است؛ توافقی که عزت و اقتدار ملت را حفظ کند. توافق بماهو توافق برای ما موضوعیت ندارد.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی در نطق پیش از دستور خود در آغاز هفدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به راهپیمایی مردم در روز 22 بهمن ماه، گفت: اکنون 36 سال است دشمنان ما به امید اینکه حضور مردم کم باشد راهپیمایی 22 بهمن را رصد می‌کنند و این راهپیمایی برای آنها مانند آزمایشگاهی است که دشمنان میزان تاثیر توسعه‌های خود علیه ملت ایران را در آن اندازه می‌گیرند.


نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «امسال نیز مردم یکصدا و یکپارچه آگاهی خود را در استقلال، آزادی و پیشرفت به نمایش گذاشتند»، اظهار کرد: این حضور یک پیام روشن به آمریکا داد، شعار مرگ بر آمریکای مردم در این راهپیمایی واکنش ملت ما و هر ملتی است که مورد تحریم قرار گرفته و از حمله به عزت خود به خشم می‌آید.


وی تأکید کرد: ملت ایران نشان داد که نه تنها دستش بسته نیست بلکه آمریکا به گفته امام هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، راهپیمایی 22 بهمن مسئولیت همه مسئولان کشور و خواص را نسبت به مردم نیز بیشتر کرده است.


هاشمی شاهرودی، با بیان اینکه «همه باید در این راه امام عزیز تأسی کنند که بیش از هر کسی ملت را تحسین می‌نمود»، گفت: در برابر این ملت هر کاری جز خدمت بی‌منت ناسپاسی است و پررنگ‌ کردن حاشیه‌ها و دو قطبی کردن جامعه و صرف وقت برای مجادلات سیاسی ناسپاسی مضاعف در حق ملت است.


نایب‌ رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: 22 بهمن درس دیگری نیز برای ما داشت و آن اینکه هر کجا که ایستاده‌ایم و مقاومت کرده‌ایم پیروز شدیم و با اطمینان می‌توان گفت که هیچ مسئله‌ای نیست که جمهوری اسلامی با حضور مردم نتواند با آن مقابله کند.


وی با بیان اینکه «انقلاب اسلامی یک فرمول تجربه شده به نام اعتماد به مردم را در اختیار دارد»، اظهار کرد: ملت ایران در 22 بهمن پس از 36 سال از انقلاب اسلامی همه شهرها و مراکز استان‌ها را از حضور حماسی خود پر کردند و در شهرهای سردسیر علاوه بر سردی هوا و همچنین در شهرهایی مانند خوزستان علی‌رغم وجود ریز گردها این شهرها مملو از حضور مردم بود.


هاشمی شاهرودی اضافه کرد: هر بیانی از توضیح بصیرت و احساس مسئولیت مردم الکن است و هرچه انسان تلاش می‌کند حرکت مردم ایران را تحسین کند احساس ناتوانی می‌کند و باید خداوند را برای داشتن چنین مردمی شکر کرد.


نایب‌ رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیرگی از سخنانش، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، گفت: هر جا که انقلاب به او نیاز داشت از شورای انقلاب، وزارت کشور، نخست‌وزیری، ریاست مجلس خبرگان و مسئولیت دانشگاه امام صادق در صحنه حاضر بود.


وی افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی جان و مال خود را فدای انقلاب کرد، او نه هزینه‌ای به انقلاب تحمیل کرد و نه انقلاب را هزینه خود نمود و امام خمینی (ره) از اعتماد خود به وی در دیروز، حال و آینده سخن گفته و رهبری وی را با عنوان انقلابی صدیق تجلیل کردند.


هاشمی شاهرودی، با اشاره به مذاکره تیم ایرانی با 1+5 در مورد مسائل هسته‌ای، بیان کرد: واقع‌گرایی و عقلانیت اقتضا می‌کند که تیم دیپلماسی در مسئله هسته‌ای با شجاعت به دنبال به کرسی نشاندن حقوق ملت ایران است حمایت کنیم؛ اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که مسائل کشور در گرو مذاکرات و توافق با طرف مقابل نیست.


به گفته نایب‌ رئیس مجلس خبرگان رهبری، توافق خوب توافقی است که با آن عزت و منافع کشور تأمین شود بنابراین هر توافقی برای ما موضوعیت ندارد.


وی ادامه داد: مذاکرات این دولت و دولت‌های قبل و تجربه طولانی مدت ملت ما نشان داده که آمریکا یک دولت بدعهد است لذا توافق دو مرحله‌ای را نباید پذیرفت تا زمینه برای تزویر و عهدشکنی برای طرف مقابل فراهم شود.








از مسئولان فرهنگی به خصوص وزارت ارشاد و صدا و سیما به عنوان دو نهاد اصلی در حوزه فرهنگ می‌خواهیم با حساسیت مسائل این حوزه را مورد توجه قرار دهند چراکه برخی اتفاقات در این روزها قابل قبول نیست و با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب در تعارض است.

نایب‌ رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه درباره شاخص‌های اسلام ناب محمدی در برابر اسلام آمریکایی، گفت: اسلام ناب محمدی "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" است، اسلام آمریکایی نرمش در برابر آمریکا، رژیم صهیونیستی و نوکری آنان دارد و شدت عمل آنها در برابر مسلمانان است.


هاشمی شاهرودی ادامه داد: اسلام ناب، اسلام تفکر، عقل و اسلام آمریکایی، تحقیر کردن باب فکر کردن است؛ چراکه اگر باب فکر کردن باز باشد، مسلمانان متوجه خواهند شد که نگاه تکفیری‌ها و اقدامات آنان چقدر جنایت‌بار است.


وی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با این بهره‌برداری، آتش تفرقه را شعله‌ورتر سازد؛ بنابراین وظیفه مسلمان و عالمان دینی در این برهه از زمان حساس است.


نایب‌ رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم وحدت مسلمانان، گفت: هر قدر به وحدت نزدیک شویم، گروه‌های تکفیری در انزوا قرار خواهند گرفت و گروه‌های اسلامی از تفرقه و تشدد مصون خواهند شد.


وی با بیان اینکه «وحدت و انسجام ملی باید بلندترین صدا در دنیای اسلام باشد»، خاطرنشان کرد: هیچ چیز نباید اصل دشمنی استکبار را تحت‌الشعاع قرار دهد و مقابله با تکفیری‌ها و استکبار دشمن غریب است و این موضوع جهت و اولویت‌بندی اسلامی را نشان می‌دهد.


هاشمی شاهرودی، در ادامه نطق پیش از دستور خود، با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا، اظهار کرد: نامه مقام معظم رهبری و دعوت از جوانان اروپایی و آمریکای شمالی برای آزاداندیشی یک ابتکار است که راه مقابله با امواج سنگین اسلام‌هراسی را پیش روی ما می‌گشاید و ما به عنوان یک حرکت جریان ساز در دنیا به این موضوع باید توجه کنیم.


نایب‌ رئیس مجلس خبرگان رهبری، خطاب به امت اسلامی، به خصوص علما گفت که همه ظرفیت‌های نرم‌افزاری خود را به این عرصه بیاورند.


وی در ادامه درباره موضوع اقتصاد نیز گفت: اقتصاد دولتی و نفتی ریشه مشکلات اقتصادی کشور است و آنچه که به حل مشکلات این حوزه کمک می‌کند، اتکا به اقتصاد مردم‌بنیاد خواهد بود.


نایب‌ رئیس مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به نقش سیاست خارجی در حل مسائل اقتصادی، بیان کرد: نقش درجه اول سیاست خارجی در حل مسائل اقتصادی توجه به استعدادهای درون ملت است.


آیت‌الله هاشمی شاهرودی در ادامه تأکید کرد: آرمان فلسطین و تهدید اسرائیل باید در کانون توجهات امت اسلامی زنده بماند.


وی همچنین درباره مسائل فرهنگی کشور نیز گفت: از مسئولان فرهنگی به خصوص وزارت ارشاد و صدا و سیما به عنوان دو نهاد اصلی در حوزه فرهنگ می‌خواهیم با حساسیت مسائل این حوزه را مورد توجه قرار دهند چراکه برخی اتفاقات در این روزها قابل قبول نیست و با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب در تعارض است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب