دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1395 - 09:49
سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در گفت‌وگو با آنا خبر داد

ادامه امدادرسانی در خوزستان،‌ لرستان، ایلام و فارس/ آمار قربانیان سیل به 5 نفر رسید

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از ادامه امداد رسانی در استان‌های خوزستان،‌ لرستان، ایلام و فارس خبر داد وگفت: در سیل اخیر پنج هموطن در دهلران، ایلام و اندیکا جان خود را از دست دادند.
کد خبر : 77810

سید مصطفی مرتضوی،‌ سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد عملیات سیل و آبگرفتگی در چهار روز گذشته اظهار کرد: 16 استان لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، کهگیلویه، کردستان،‌ البرز، یزد، آذربایجان شرقی و زنجان دچار سیل و آبگرفتگی شدند و در این مدت به 9 هزار هموطن در 166 شهر، روستا و مناطق عشایر نشین نیز امداد رسانی شد.


وی از اسکان اضطراری بیش از سه هزار حادثه‌دیده از طریق برپایی چادرهای امدادی خبر داد و گفت: حدود 740 دستگاه چادر امدادی در این مدت برای افراد حادثه دیده ایجاد شد.


سخنگوی سازمان امداد و نجات یادآور شد: حدود 20 نفر نیز از خطر مرگ نجات یافته و هشت حادثه‌دیده از جمله سه بیمار طی 6 سورتی پرواز به صورت هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند.


مرتضوی ادامه داد: در این حادثه یک نفر در مهران –رودخانه گدارخوش مفقود شده است. همچنین سه نفر در دهلران، یک نفر در ایلام و یک نفر در اندیکا جان خود را از دست دادند.


وی از رهاسازی 39 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب خبر داد و گفت: تخلیه آب از 37 واحد مسکونی صورت گرفت و ٤٠٠ کیلوگرم اقلام امدادی طی چهار سورتی پرواز در شوشتر به صورت هوایی انتقال یافت.


به گفته وی امدادرسانی در استان‌های خوزستان،‌لرستان، ایلام و فارس همچنان ادامه دارد.


مرتضوی با اشاره به منابع و تجهیزات بکارگیری شده در سیل و آبگرفتگی اخیر گفت: 285 تیم امدادی در قالب ١٣١٠ نفر نیروی عملیاتی در این حادثه امداد رسانی کردند. همچنین در این عملیات از ٢٦٦ دستگاه خودروی عملیاتی، ٨٢ دستگاه موتورپمپ و لجن کش و سه فروند بالگرد استفاده شد.


سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: 4400 تخته پتو، 1400 تخته موکت، 3000 کیلوگرم نایلون، 4000 قوطی کنسرو، 100 کیلوگرم خرما و 1200 بطری آب معدنی در بین سیل زدگان توزیع شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته