دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1395 - 09:33
تحلیل دربی 82 از نگاه مدرس فیفا

تیم‌ مظلومی برای دربی برنامه نداشت/ برد پرسپولیس حاصل بازی‌خوانی برانکو بود/ دربی زیبا شد چون کی‌روش سرمربی تیم ملی است

کارشناس فوتبال ایران گفت: پرسپولیس برنامه‌های متنوعی برای رسیدن به دروازه استقلال داشت و به همین خاطر هم توانست چهار گل بزند.
کد خبر : 77798

مرتضی محصص در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درخصوص دیدار دیروز استقلال و پرسپولیس گفت: «بسیار خوشحالم که یکی از زیباترین دربی‌های پس از انقلاب را دیدم و بدون شک این فوتبال زیبا حاصل حضور چندین ساله کارلوس کی‌‌روش در راس کادر فنی تیم ملی و البته برانکو ایوانکوویچ‌ در فوتبال ایران است. پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد و خیلی زود هم به گل رسید. کاملا مشخص بود که سرخ‌پوشان از همان ابتدا به دنبال رسیدن به گل برتری بودند و جوابش هم گرفتند. این گل باعث شد تا کنترل بازی کاملا از دست استقلال خارج شود.»


وی ادامه داد: «شاگردان مظلومی از دقیقه 15 به بعد به بازی برگشتند و سعی کردند نتیجه را جبران کنند. تا قبل از گل دوم پرسپولیس استقلال چند موقعیت مناسب گلزنی را از دست داد که اگر در هر کدام از این صحنه‌ها می‌توانست دروازه پرسپولیس را باز کند آن‌وقت این بازی جذاب‌تر و زیباتر نیز می‌شد. پس از آنکه برخلاف جریان بازی استقلال گل دوم را خورد به طور کامل جریان بازی از دست این تیم خارج شد و به بازی احساسی روی آورد. همین موضوع باعث شد که پرسپولیس صاحب یک ضربه پنالتی شود که با بی‌دقتی مهاجم این تیم این توپ گل نشد و باز هم جریان بازی تغییر کرد.»


کارشناس فوتبال ایران خاطرنشان کرد: «معمولا در فوتبال ما و در چنین بازی‌های حساسی مربیانی که تیم‌شان با دو گل برتری نیمه اول را به پایان برده سعی می‌کند تا به بازیکنانش بیاموزد که با ایجاد یک بازی تدافعی به دنبال حفظ گل‌های زده خود باشند و در ضدحملات دروازه حریف را تهدید کنند اما هوش بالای برانکو ایوانکوویچ و بازی‌خوانی بالایی که او داشت باعث شد تا تیمش در نیمه دوم هم تهاجمی باشد و البته که جواب آن را با زدن گل سوم شاگردانش گرفت. تقریبا در همه دیدارهای این دو تیم مربیان به برد یک بر صفر هم قانع بودند اما برانکو داستان دربی را به گونه‌ای جدید نوشت. اگر استقلال بلافاصله یکی از گل‌های خورده را جبران نمی‌کرد، شاهد گل‌های بعدی تیم پرسپولیس بودیم اما این گل به شدت تیم پرسپولیس را محتاط کرد و این تیم آن بازی تهاجمی و تماشاگرپسند را حداقل تا قبل از گل چهارم دیگر نمایش نداد. بعد از گل چهارم هم شاهد این بودیم که استقلال تلاش کرد تا بازنده نباشد و البته جواب آن را با جبران یکی از گل‌ها گرفت ولی دیگر وقتی نبود که استقلال فاصله را کمتر کند و این دربی زیبا را پرسپولیس برد.»


وی در پایان درخصوص اینکه ضعف استقلال را در بازی دیروز در کجا دیده است، بیان کرد: «به نظرم تیم مظلومی برنامه‌های متنوعی برای باز کردن دروازه پرسپولیس نداشت و تنها به سانتر از جناحین و همچنین فرستادن توپ به فضاهای خالی مدافعان پرسپولیس اکتفا کرده بود. البته از این شیوه هم به دو گل رسید اما اگر استقلال روی تاکتیک‌‌های دیگر هم کار می‌کرد بدون شک به گل‌های بیشتری می‌رسید چرا که باید بپذیریم هر دو تیم ساختار دفاعی مناسبی نداشتند و اگر پرسپولیس موفق شد گل‌های بیشتری بزند به خاطر حملات بیشتر و البته دقت بازیکنان این تیم در زدن ضربات پایانی بود.»


محصص درخصوص اینکه در این بازی درگیری‌های زیادی بین بازیکنان دو تیم به وجود آمد، عنوان کرد: «حساسیت بازی بدون شک باعث ایجاد تنش در تمامی دیدارهای مهم جهان می‌شود. فوتبالیست‌های ما اگر قصد دارند خود را به سطح اول فوتبال جهان برسانند باید ظرفیت‌های خود را بالا ببرند. دلیلی نداشت که بازیکنان دو تیم تا این اندازه با همدیگر برخورد لفظی یا حتی فیزیکی داشته باشند. ما حساس‌تر از بازی ال‌کلاسیکوی بارسلونا و رئال مادرید در فوتبال جهان نداریم اما هیچ‌وقت به اندازه بازی دیروز شاهد این همه تنش نبودیم. بهتر است بازیکنان ازخودگذشتگی داشته باشند و یک بازی زیبا را خراب نکنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته