دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1393 - 09:34

دبیرکل اتحادیه عرب: تخریب آثار باستانی عراق با نقشه قبلی اجرا می‌شود

اتحادیه عرب تخریب آثار باستانی عراق را اقدامی برنامه‌ریزی‌شده توصیف کرد و خواهان تشکیل نیروی نظامی عربی مشترک برای مقابله با تروریسم شد.
کد خبر : 7779

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «سومریه‌نیوز»، «نبیل عربی» دبیرکل اتحادیه عرب با بیان این‌که آثار باستانی عراق در معرض عملیات تخریبی فراگیر و برنامه‌ریزی شده قرار گرفته است، از لزوم تشکیل نیروی نظامی مشترک عربی برای مقابله با تروریسمی که جهان عرب را درنوردیده است، سخن به میان آورد.


«نبیل عربی» در سخنانی در نشست وزرای امورخارجه اتحادیه عرب، با تاکید بر لزوم تشکیل نیروی نظامی و امنیتی مشترک تصریح کرد: این نیرو باید ماموریت‌هایی همچون واکنش سریع در مقابله با تروریسم و فعالیت گروه‌های تروریستی، کمک به روند حفظ صلح، حفظ امنیت عملیات امدادرسانی و کمک‌های انسانی، حمایت از شهروندان و همکاری در امور مرتبط با حفظ امنیت و تبادل اطلاعات میان کشورهای عربی داشته باشد.


«عربی» با بیان اینکه زمان آشکار شدن موضع منسجم عربی در برابر چالش‌های کنونی فرا رسیده است، تصریح کرد: باید در عمل گام‌هایی برداریم تا بتوانیم بحران‌ها و موضوعات سرنوشت‌ساز کنونی و آینده امت عرب را مدیریت کنیم.


وی گفت: امنیت ملی عربی در معرض خطرهای روزافزون قرار گرفته است و پیامدهای آن متوجه همه کشورهای منطقه خواهد شد.


چند روز پیش عناصر گروه تروریستی داعش با حمله به آثار باستانی شهر «نمرود» در شمال عراق با ادعای اینکه این آثار بت هستند، همه آن‌ها را تخریب کردند. این اقدام تروریست‌های داعش موجب اعتراض بسیاری از سازمان‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی و اسلامی شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته