دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1395 - 14:48

قائم مقام وزارت بهداشت: وضع بهداشتی در مناطق سیل‌زده کرمانشاه تحت کنترل است

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت گفت: با تدابیر و اقدامات انجام شده در مراکز بهداشتی درمانی همچنین اقدامات مدیران محلی وضعیت بهداشتی ناشی از جاری شدن سیل تحت کنترل است.
کد خبر : 77728

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ایرج حریرچی که صبح امروز برای بررسی وضعیت بهداشتی درمانی اسلام‌آباد پس از سیل اخیر، به استان کرمانشاه سفر کرده است، با اشاره به اینکه تیم اعزامی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت شب گذشته به دلیل شرایط نامساعد جوی و عدم فرود هواپیما، موفق به حضور در منطقه نشده و صبح امروز به صورت زمینی اعزام شده، گفت: آخرین وضعیت مراجعان به مراکز بهداشتی درمانی بررسی شده و اوضاع تحت کنترل است.


وی در ادامه گفت: وزارت بهداشت، از قبل پیش بینی‌های لازم را کرده و در مواجهه با چنین شرایطی رایزنی‌ها و اقدامات ضروری را انجام داده بود. اما به دلیل بارش‌های شدید اخیر رودخانه‌ها و بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی، اختلالاتی در سیستم فاضلاب برخی شهرها ایجاد شده که ممکن است منجر به آلوده شدن آب آشامیدنی به آلودگی‌های ویروسی و میکروبی در آب شرب شود.


حریرچی ادامه داد: با تدبیر مدیران محلی و استانی و با تلاش کادر بهداشتی و درمانی شامل بهورزان و کاردانان بهداشتی، پرستاران و پزشکان اوضاع در اسلام آباد کاملا تحت کنترل است و تنها در روز 24 فروردین مراجعه کنندگانی با علائم خفیف تهوع و دل پیچه مراجعه کرده‌اند که فقط 6 نفر بستری شدند.


معاون کل وزارت بهداشت افزود: با اقدامات انجام شده و اختصاص فضای بهداشتی درمانی، مشکلی در این خصوص نداریم و از مردم درخواست داریم که مثل همیشه با اقدامات پیشگیرانه در این شرایط نظیر شستشوی مرتب دست‌ها، دقت کافی در استفاده از آب سالم، جوشاندن آب در این مواقع بحرانی و دقت کافی در شستشوی سبزیجات و صیفی جات با آب سالم از انتشار بیماری‌های گوارشی جلوگیری کنند.


براساس گزارش وبدا، وی از تمامی ارگان‌های مسئول در این خصوص درخواست کرد تا در چنین شرایطی آمادگی لازم داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته