دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1395 - 11:38

باهنر: موفقیت‌های امروز هسته‌ای نتیجه خودباوری جوانان است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت‌های ملت بزرگ ایران در بحث دانش هسته‌ای و دیگر توفیقات علمی، به برکت خون شهدا و خودباوری جوانان ایران اسلامی است.
کد خبر : 77667

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از ایسنا، محمدرضا باهنر در مراسم بزرگداشت 230 شهید ورزشکار استان گیلان که در سالن شهدای شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد با بیان اینکه وصیت‌نامه شهدا چراغی برای راه آینده است، افزود: عزت امروز کشور به‌وسیله خون این بزرگواران حاصل‌شده است.


وی با بیان اینکه اینکه موفقیت امروز ما در حوزه هسته‌ای از خودباوری جوانان در این عرصه مهم علمی و فناوری است، اظهار کرد: پیشرفت‌های مختلف کشور همچنان ادامه دارد.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر کشور ما به این صنعت هسته‌ای مثل قدرت‌های بزرگ دنیا دست پیدا کرد با اتکای به داخل کشور بود نه به بیگانگان.


وی گفت:در اوایل پیروزی انقلاب، استکبار و دشمنان انقلاب جنگ را به کشور ما تحمیل و از دشمن بعثی نیز حمایت کردند اما جوانان ما تا پا تا پای جان ایستادند و تا مرز شهادت پیش رفتند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توانمندی جمهوری اسلامی ایران به حدی است که دشمنان حساب کار خود را کرده‌اند، تصریح کرد: دشمن می‌داند که تمام توانمندی‌های ما در زمینه دفاعی است و اهل جنگ و تجاوز و لشکرکشی گشایی نیستیم.


باهنر با اشاره به تقسیم‌بندی بلوک شرق و غرب در طول تاریخ اظهار کرد: بسیاری از خون‌ها به‌جرم اعتقاد به مکتب توحیدی ریخته شده است.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی کشور گفت: امروز پزشکان ما مشهورتر از پزشک‌های خارجی هستند.


وی هدف از برگزاری این مراسم‌ها را زنده نگه داشتن یاد شهدا دانست و افزود: آشنایی کودکان و نوجوانان با شهدا و انتقال مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس به نسل جدید از دیگر اهداف برگزاری یادواره شهداست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته