دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در حاشیه بازدید از «بازار عاشقان»

وزیر فرهنگ: دستور داده‌ام حداکثر اعتبار بخش هنر به تئاتر اختصاص یابد

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز پنجشنبه 26 فروردین پس از تماشای نمایش «بازار عاشقان» کاری از هادی مرزبان، کمک به تئاتر را وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری معرفی کرد.
کد خبر : 77664

به گزارش گروه فرهنگی آنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته 26 فروردین ماه و در پایان اجرای نمایش «بازار عاشقان» گفت: «توقع ما از جامعه تئاتر این است که هر چه بیشتر هنرشان را عرضه کنند تا نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور عرضه شود.»


علی جنتی در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای تئاتر نیز عنوان کرد: «وظیفه ما است که به هنر نمایش کمک کنیم. سال گذشته را سال تئاتر اعلام کردم. با توجه به تنگناهای مالی که وجود داشت اقداماتی هم انجام شد. قدری از این اقدامات در بازسازی تئاتر شهر و توجه ویژه به احداث سالن تئاتر در برخی استان‌های مختلف کشور دیده شد که احساس کردم شور و نشاط ایجاد شده است.»


وی ادامه داد: «امسال نیز به معاونت هنری دستور داده‌ام که حداکثر اعتبار هنر را به تئاتر اختصاص دهند.»


جنتی درباره نمایش بازار عاشقان نیز گفت: «این تئاتر برای من خیلی زیبا بود در طول دو سال و نیم که در این مسئولیت هستم و تئاترهای مختلف دیده‌ام یکی از بهترین تئاترها بود. به خصوص از نظر محتوا و شکل کار موزیکالی که داشت تئاتر جذاب و ارزنده‌ای بود. پرداختن به شخصیت‌های ادبی تاریخی کشور همچون مولانا ارزش بسیاری دارد.»


شب گذشته 26 فروردین ماه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، اردشیر صالحپور، فرهاد ناظرزاده، پیمان شریعتی، منیژه محامدی، محمد اسکندری، جهانگیر کوثری و جمعی از هنرمندان تئاتر به تماشای نمایش «بازار عاشقان» به کارگردانی هادی مرزبان نشستند.


نمایش «بازار عاشقان» نوشته محمد ابراهیمیان که با کارگردانی هادی مرزبان از هفتم فروردین ماه 1395 در تالار وحدت روی صحنه رفته است، عصر روز پنجشنبه 26 فروردین در پانزدهمین اجرای خود میزبان علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه بود.


در این اجرا وزیر ارشاد با همراهی مهدی شفیعی، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی و پیمان شریعتی معاون اجرایی اداره کل به تماشای بازار عاشقان نشستند. در پایان اجرا، علی جنتی با دعوت هادی مرزبان کارگردان نمایش در میان استقبال و تشویق گرم تماشاگران روی صحنه رفته و به تجلیل و تشویق گروه اجرایی پرداخت.


در این اجرا مهمانان دیگری از چهره‌های فرهنگی از جمله فرهاد ناظر زاده کرمانی، منیژه محامدی، محمد اسکندری، جهانگیر کوثری و... نیز حضور داشتند.


این نمایش تاکنون میزبان هنرمندانی چون داریوش اسدزاده، اسماعیل خلج، جلال‌الدین معیریان، مجید مظفری، مسعود فروتن، سیروش اسنقی، سیروس همتی، شیوا مکی نیان، مریم رحیمی، مهدی میامی و... بوده است.


این نمایش با نقش‌آفرینی فرهاد قائمیان، محمد حاتمی، شهرام عبدلی، با هنرمندی فرزانه کابلی و ایرج راد و با حضور صادق توکلی، محمد اسدی، محمد علایی، بهمن روزبهانی، محمدباقر مرادی، مجید غفاری، علی عمرانی با همراهی گروه حرکت و جمعی از هنرمندان و هنرجویان تئاتر، روی صحنه می‌رود.


فرزانه کابلی طراح حرکات، مجید میرفخرایی سرپرست طراحان صحنه و لباس، جهانسوز فولادی موسیقی، ماریا حاجیها طراح گریم، مهری آسایش دستیار کارگردان، مهدی فضلی خانی طراح صحنه، آذر نجیبی طراح لباس، محمد وفایی طراح گرافیک، آزیتا خرمی منشی صحنه و فریبا ورکیانی مدیر اجرایی این نمایش هستند.



نمایش «بازار عاشقان» از هفتم فروردین ماه 95 شروع به کار کرده است و هر روز به غیر از شنبه ها راس ساعت 18 در تالار وحدت تا اواسط اردیبهشت ماه روی صحنه خواهد رفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته