دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1395 - 11:35
سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفت‌و‌گو با آنا خبر داد

امدادرسانی هلال احمر به 12 استان سیل زده کشور/ یک کشته‌ و یک مفقود در مهران و دهلران

سخنگوی سازمان امداد و نجات، عملیات امدادرسانی به 12 استان متاثر از سیل و آبگرفتگی را تشریح کرد و گفت: سیل یک کشته و یک مفقود در مهران و دهلران برجای گذاشت.
کد خبر : 77663

سید مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امدادو نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا در مورد آخرین وضع عملیات سیل و آبگرفتگی در 12 استان کشور در 72 ساعت گذشته اظهار کرد: در سه روز گذشته ١٢استان لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال‌و بختیاری، همدان، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کردستان و آذربایجان شرقی تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفتند و ١٣٦شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی شدند.


سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: در سیل و آبگرفتگی اخیر در منطقه مهران –رودخانه گدارخوش یک مفقودی و یک کشته در محور دهلران -اندیمشک بر جای ماند.


وی افزود: امدادرسانی به 5600 نفر از سیل‌زدگان در این مدت انجام شد و با برپایی 548 دستگاه چادر امدادی 2500 تن از سیل‌زدگان اسکان اضطراری یافتند همچنین 11 تن به مناطق امن منتقل شدند که نجات پنج نفر از آنها طی سه سورتی پرواز صورت گرفته است.


مرتضوی یادآور شد: شش تن از مصدومان سیل و ابگرفتگی به منظور دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شدند که انتقال سه تن از آنها طی شش سورتی پرواز صورت گرفته است.


وی تصریح کرد: در سیل اخیر تخلیه اضطراری شش روستا (200 نفر) در نهاوند صورت گرفت و 30 دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد. تخلیه آب از 325 واحد منزل مسکونی توسط امدادگران هلال احمر صورت گرفت.


به گفته مرتضوی، هنوز امدادرسانی در استان‌های خوزستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و اصفهان ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته