دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1393 - 08:16
جمال‌زاده در واحد گچساران عنوان کرد

محافظت از طبیعت و فضای سبز؛ تضمین سلامت و تندرستی جامعه

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، فارس و بوشهر خاطرنشان کرد که از طبیعت، درختان و فضای سبز اطراف خود محافظت کنیم تا سلامت و تندرستی جامعه تضمین شود.
کد خبر : 7766

به گزارش خبرنگار آنا، با حضور حجت الاسلام دکتر عبدالرضا جمال‌زاده نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان های کهگیلویه و بویر احمد، فارس و بوشهر 30 اصله نهال در واحد گچساران غرس شد.


جمال‌زاده در این مراسم درخت را از جلوه های زیبا و روح بخش طبیعت دانست و گفت: تنها دانایان حقیقی (به تعبیر قرآن کریم) به آن آگاه هستند که آفرینش حیات در دل بذر و نهالی است که به مرور ایام به درختی را تنومند تبدیل می شود. انسان وقتی به درخت نگاه می کند پیش از هر چیز شیفته جمال ظاهری درخت می شود و کمتر کسی از این حجاب ظاهری عبور کرده و به عمق و حقیقت مطلب پی می برد.


وی تصریح کرد: آنچه باعث شگفتی برگ درختان در نظر هوشیار می شود، نیرویی است که باعث سبزی، حیات و پویایی و رویش بستان ها می شود و اگر انسان به کیفیت ایجاد حیات در درختان به دیده عقل بنگرد به نیروی حیات دهنده و دم عیسوی خداوند سبحان پی می برد.


جمال زاده افزود: شکل ظاهری و شمایل درخت نه تنها به انسان درس توحید و خداشناسی می دهد، بلکه انسان اندیشمند در ورای این ظاهر، قدرتی عظیم تر و نیرویی فوق العاده تر را مشاهده می کند.


نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان های کهگیلویه و بویر احمد، فارس و بوشهر بیان کرد: طبیعت و تنوع آن باعث شادابی بشر و همه موجودات زنده می شود وباید به خوبی از طبیعت درختان و فضای سبز اطراف خود محافظت کنیم تا سلامت و تندرستی جامعه تضمین شود.


جمال‌زاده خاطرنشان کرد: نهال دانشگاه آزاد اسلامی که به پشتوانه معنوی و مادی امام عظیم الشان (ره) کاشته شد، با کار مدیریت جهادی و حمایت های آیت الله هاشمی رفسنجانی به درختی تنومند تبدیل شده است و پس از گذشت سه دهه با مدیریت دکتر میرزاده با سرعت به سمت فتح قله های افتخار گام بر می دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته