دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1395 - 11:19

اوباما:‌ داعش در وضعیت تدافعی قرار گرفته است

رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) گفت که به‌دلیل پیشروی‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در حالت تدافعی قرار گرفته است.
کد خبر : 77560

به‌ گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی عربی، باراک اوباما پس از دیدار و گفت‌وگو با مشاوران امنیت ملی در دفتر اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با بیان ادامه یافتن حملات ائتلاف بین‌المللی علیه گروه داعش، گفت: «گروه داعش در وضعیت تدافعی قرار گرفته است و ایالات متحده آمریکا قصد دارد همین وضعیت را حفظ کند.»


اوباما اعتراف کرد که مبارزه با داعش سخت و پیچیده است ولی از بیان استراتژی آینده ائتلاف به رهبری آمریکا برای مبارزه با گروه داعش خودداری کرد.


وی افزود: « کار به جایی رسیده است که رهبران داعش هر روز که از خواب بلند می‌شوند فکر می‌کنند امروز روز آخر (زندگی) آن‌ها است.»


اوباما تصریح کرد: «ائتلاف به رهبری آمریکا، خطوط تدارکاتی و تامین مالی تروریست‌های داعش را قطع کرده است و سرزمین‌های تحت تصرف آن‌ها را کاهش داده است. البته هنوز باید کارهای زیادی برای بهبود اوضاع مناطق و جوامع آسیب‌دیده، انجام شود.»


رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «ما به کمک به عراق ادامه خواهیم داد و همه جهان نیز باید این کار را انجام دهند تا ثبات در مناطق آزاد شده برقرار شود و اداره و توسعه در این مناطق ارتقا یابد.»


اوباما گفت: «آمریکا هر کاری را بتواند برای کمک به مذاکرات صلح سوریه در ژنو انجام خواهد داد. آینده سوریه مهمترین موضوع نشست رهبران شورای همکاری خلیج‌(فارس) در ریاض خواهد بود.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته