دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1395 - 10:50

سردار دهقان: هر ماه یک دستاورد بزرگ دفاعی نیروهای مسلح ایران ارائه می‌شود/ عربستان سعی دارد علیه ما اقدام کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه تلاش‌ها در عرصه‌های زمینی، دریایی، هوایی و هوافضا در حال انجام است، گفت: امسال هر ماه یک کار بزرگ که شایسته و مورد علاقه مقام معظم رهبری و ملت ایران است را ارائه می‌کنیم.
کد خبر : 77557

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار حسین دهقان در سفر به شهرستان بندرانزلی در استان گیلان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح، اظهار کرد: ملت بزرگ و عزیز و نیروهای مسلح مقتدر ایران برای تأمین امنیت ملی همواره در راستای اقتدار خود اقدام کرده است.


وی با بیان اینکه امروز شرایط منطقه و دنیا دوران‌ گذار را طی می‌کند، افزود: مناسبات جهانی متاثر از این موضوع است.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ به دنبال جابه‌جایی مرزهای ژئوپلیتیکی در جهان هستند و در این زمینه قدرت‌هایی موفقیت دارند که بتوانند از خود دفاع کنند. قدرت‌هایی موفق هستند که بتوانند به مناسبات حوزه دفاعی با الهام‌گیری از شعار اقتصاد مقاومتی نیازهای خود را تأمین کنند.


دهقان با بیان اینکه تلاش‌ها در عرصه‌های زمینی، دریایی، هوایی و هوافضا در حال انجام است، خاطرنشان کرد: امسال در ماه یک کار بزرگ که شایسته و مورد علاقه مقام معظم رهبری و ملت ایران است را ارائه می‌کنیم.


وی با تصریح بر اینکه سیاست دفاعی ما متکی بر دکترین دفاعی است، یادآور شد: طمع و تهاجمی به سرزمین دیگران نداریم اما تجربه نشان داده کشورهای منطقه تلاش می‌کنند علیه نظام اسلامی انجام دهند و در رأس آن عربستان سعی دارد علیه ما اقدام کند.


دهقان با اشاره به اینکه برای دستیابی و حفظ صلح تلاش و اقتدار خود را حفظ می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این مسیر پایدار است و تلاش می‌کنیم اقتدار خود را در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و نظامی به نقطه‌ای برسانیم که هیچ کشوری به خود اجازه ندهد علیه ما اقدامی انجام دهد.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به حفظ سواحل ایران اشاره کرد و یادآور شد: پنج هزار کیلومتر ساحل داریم و نیروی دریایی در این زمینه مسئولیت سنگینی به‌عهده دارد.


وی با بیان اینکه امروز شاهد ظهور اقتدار نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی هستیم، یادآور شد: این امر نشان‌دهنده توانمندی بالاست.


دهقان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را ایجادکننده دیپلماسی دفاعی قوی عنوان کرد.


بازدید وزیر دفاع از صنایع شهید تمجیدی در انزلی


همچنین سردار حسین دهقان وزیر دفاع و حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه سفر به شهرستان بندرانزلی در استان گیلان از صنایع شهید تمجیدی انزلی بازدید کردند.


وزیر دفاع، دریادار سیاری و تعدادی از مسئولان لشکری، کشوری و استانی برای الحاق داک دو هزار تنی به منظور تعمیر کشتی‌ها در بندر انزلی حضور یافتند.


حوض شناور «گیلان 2000» با طول 110 متر، عرض 22 متر و ارتفاع 11 متر برای شناورهای تا دو هزار تنی به منظور آبگیری و به آب‌اندازی استفاده می‌شود.


دهقان تلاش‌ها در عرصه‌های زمینی، دریایی، هوایی و هوافضا را در حال انجام دانست و گفت: امسال در هر ماه یک کار بزرگ که شایسته و مورد علاقه مقام معظم رهبری و ملت ایران است را ارائه می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته