دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سخنگوی انصار الله : عربستان درباره صلح یمن حسن نیت ندارد

سخنگوی جنبش مردمی انصار الله یمن روز چهارشنبه در واکنش یه نقض مکرر آتش بس از سوی عربستان گفت: نقض مکرر آتش بس از سوی ریاض فرصت های صلح را از بین می برد و عربستان و متحدانش درباره صلح همچنان بدون حسن نیت عمل می کنند.
کد خبر : 77537

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصار الله یمن به حمله نافرجام مزدوران عربستان در منطقه «تبه خضرا» در شهرستان نهم استان صنعا که باعث کشته شدن شماری از مزدوران عربستان شد، اشاره کرد و افزود: حمله مزدوران عربستان نشان از نبود یک روند در گفت و گوهای سیاسی است.


عبدالسلام افزود: ما امروز در روز سوم آتش بس هستیم و همچنان جنگنده های عربستان به حمله های خود ادامه می دهند و در مارب مزدوران عربستان سعی دارند تا به تجاوز خود ادامه دهند که همه این ها نشان از آن است که شرایط چه قبل و چه بعد از آتش بس تغییری نکرده است.


وی با محکوم کردن دوباره حمله هوایی جنگنده های عربستان به مناطق مختلف یمن، نسبت به شکست گفت و گوهای آتی صلح در سایه نقض مکرر آتش بس هشدار داد.


پیشتر نیز سخنگوی انصار الله یمن با تاکید بر اینکه توافق درباره آتش بس تنها برای آتش بس موقت نیست آن را گامی مهم جهت توقف کامل جنگ دانست.


منابع نظامی یمن روز چهارشنبه اعلام کردند که در ادامه نقض آتش بس از سوی مزدوران عربستان، نیروهای یمنی شماری از آنها را که قصد داشتند تا به مواضع نیروهای یمنی در منطقه «تبه خضرا» در شهرستان نهم استان صنعا حمله کنند به هلاکت رساندند.


آتش بس جدید در یمن، از ساعت 12نیمه شب یکشنبه به منظور فراهم شدن مقدمات مربوط به مذاکرات آینده که قراراست در 18 آوریل درکویت برگزار شود، به مرحله اجرا گذاشته شد؛ اما مزدوران عربستان از همان ساعات اولیه اعلام آتش بس آن را نقض کردند.


تجاوز نظامیان سعودی به یمن تاکنون هزاران کشته و زخمی برجای گذاشته است.


عربستان و متحدانش در چارچوب نیروهای ائتلاف علیه یمن از اوایل سال گذشته حمله و محاصره همه جانبه خود را علیه مردم یمن آغاز کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته