دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1395 - 16:05

صحت انتخابات ماکو تأیید شد

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان از تایید صحت انتخابات در حوزه انتخابیه ماکو در جلسه امروز (چهارشنبه) شورای نگهبان خبر داد و گفت: با این تصمیم نتایج انتخابات در 207 حوزه مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است.
کد خبر : 77485

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سیامک ره‌پیک با اشاره به اینکه قبلا صحت انتخابات در 206 حوزه انتخابیه مورد تایید قرار گرفته بود، افزود:‌ درباره حوزه انتخابیه ماکو برای اطمینان بیشتر و حفظ آرای مردم در نهایت تصمیم گرفته شد که کل صندوق‌های آرا بازشماری شود.


سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گفت: اوایل هفته این بازشماری انجام و نتایج بررسی در شورای نگهبان مطرح شد که نتایج بر این اساس بود که منتخب اول با تعداد بسیار کم آراء یعنی 5 رای بالاتر از یک چهارم به عنوان نفر اول حوزه انتخابیه ماکو برای شورای نگهبان احراز شد.


ره‌پیک افزود: تصمیم شورای نگهبان نیز به این شکل مقرر شد که انتخابات حوزه ماکو در مرحله اول به اتمام رسیده و نفر اول نصاب را کسب کرده است.


سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان همچنین از آمادگی هیات‌های نظارت برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: انتخابات مرحله دوم در 21 استان و 55 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.


ره‌پیک خاطرنشان کرد: رقابت در مرحله دوم با حضور 136 داوطلب برای 68 کرسی مجلس شورای اسلامی خواهد بود و همه مقدمات هم در بخش اجرایی و هم در بخش نظارتی فراهم است و مشکلی نخواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته