دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جزئیات 12 سند همکاری جدید ایران و ایتالیا

نمایندگانی از بخش خصوصی ایتالیا و نمایندگانی از بخش دولتی و تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با حضور نخست وزیر ایتالیا و وزیر صنعت کشورمان، 12 موافقتنامه همکاری در بخش‌های مختلف انرژی، فولاد، مخابرات و هوانوردی، فرودگاهی و پزشکی امضا کردند.
کد خبر : 77444

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، در نشست تجاری امروز ایران و ایتالیا، انجمن شرکت‌های ساخت و مهندسی صنعت نفت ایران و شرکت انیمپ ایتالیا یادداشت تفاهم گسترش همکاری طرفین برای طراحی، عرضه و اجرای پروژه‌های جدید صنایع نفت و گاز را در ایران و کشورهای همسایه امضا کردند.


گروه آی.ا.کیو/IMQ ایتالیا نیز امروز تفاهمنامه دوجانبه توسعه و حمایت از مشارکت دوجانبه در بررسی دانش و صلاحیت به منظور شناخت نیازهای اولیه بازار ایران مناسب با خدمات شرکت ایتالیایی و تدوین بهتر هدف همکاری طرفین را با شرکت ایرانی مهندسی و صنایع فهامه، امضا کرد.


اتحادیه پوشاک تهران نیز امروز با شرکت ایتالیایی «سیستم مد ایتالیا»(SISTEMA MODA ITALIA) موافقتنامه گسترش همکاری تجاری و صنعتی دوجانبه را در صنایع منسوجات و مد امضا کردند.


همچنین قرارداد عرضه تجهیزات صنعتی و خدمات برای ساخت کارخانه فولاد به ظرفیت یک میلیون و 500 هزار تن و به ارزش 350 میلیون یورو بین شرکت فولاد بوتیا ایران (بیسکو) و شرکت DANIELI ایتالیا امضا شد.


همچنین در نشست امروز شرکت فولاد مبارکه موافقتنامه‌ای با شرکت «مارسگاگلیا» ایتالیا باهدف تقویت همکاری بین طرفین و نهایی کردن قراردادها برای عرضه محصولات نهایی فولاد مبارکه امضا کرد.


شرکت فولاد بوتیا(بیسکو) نیز قرارداد دیگری با شرکت «فاتا اسپا- FATA SPA» ایتالیا برای عرضه تجهیزات و خدمات ساخت نیروگاه 450 مگاواتی در استان کرمان به ارزش 237 میلیون دلار یورو امضا کرد.


شرکت مخابرات ایران نیز موافقتنامه همکاری با شرکت ایتالیایی «ایتال تل- ITALTEL» برای اجرای شبکه مخابرات در ایران امضا کرد.


در نشست امروز فعالان اقتصادی ایران و ایتالیا، یادداشت تفاهمی بین شرکت «آیتی وای- ITWAY» ایتالیا و شرکت سرمایه گذاری پاتاسا ایران برای همکاری در پروژه‌های فناوری در زمینه‌های مختلف امضا شد.


شرکت «بل للی گروپ- BELLELI GROUP» ایتالیا موافقتنامه‌ای با شرکت جهانپارس ایران برای اجرای قراردادهای مهندسی، تامین کالا و ساخت (EPC) در بخش‌های انرژی و زیربنایی امضا کرد.


شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در نشست امروز موافقتنامه ارزیابی مجدد زیربنای فرودگاه کرمان و به ویژه طراحی، مهندسی و مدیریت اجرای باند فرودگاه را با شرکت «ویتالی اسپا- VITALI SPA» ایتالیا امضا کرد.


همچنین دانشگاه شهید بهشتی تهران یادداشت تفاهم تحقیقات در زمینه توسعه شهری شهرهای ایران و نقش تنوع زیستی در برنامه‌ریزی معاصر شهری، بکارگیری تجربه معماران در معماری سبز، تحقیقات درباره توسعه معماری پایدار در ایران، بررسی مدل معروف به جنگل عمودی افقی در برج مسکونی میلان را با شرکت معماری «استفانو بوری- STEFANO BOERI» امضا کرد.


وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در این نشست قراردادی با شرکت «دیمنشن اسپا- DIMENSIONE SPA» برای عرضه 30 واحد سیار بیمارستانی امضا کرد.


همچنین بر اساس این گزارش دیروز نیز در نخستین روز سفر نخست وزیر ایتالیا به تهران، هفت سند همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری در زمینه گردشگری و فعالیت‌های فرهنگی، تفاهم‌نامه همکاری صنعتی بین وزارت نیروی ایران و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا و همچنین چارچوب همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و راه‌آهن دولتی ایتالیا امضا شد.


یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت فرودگاه‌های ایران و شرکت فرودگاه‌های میلان ایتالیا، یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت انل و شرکت ملی صادرات گاز ایران، یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت کارگاز سیستم ایران و شرکت دانیلی ایتالیا در زمینه تولید انواع مفتول، میلگرد و تسمه مورد نیاز صنایع خودرو از دیگر اسنادی بود که روز گذشته بین طرفین رد و بدل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته