دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نخست‌وزیر ایتالیا: قراردادهای ایران و ایتالیا هرچه سریع‌تر اجرایی شود

نخست‌وزیر ایتالیا با بیان اینکه پروژه‌ها و قراردادهای میان ایران و ایتالیا نباید روی کاغذ باقی بماند، گفت: این قراردادها باید هرچه سریع‌تر اجرایی شوند.
کد خبر : 77382

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، متئو رنتزی در همایش تجاری ایران و ایتالیا که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با بیان اینکه همکاری با ایران یک فرصت ویژه‌ است، افزود: باید از این فرصت ویژه استفاده شود و پیش از اینکه روابط تجاری میان ایران و ایتالیا برقرار شود، این تمدن تاریخی و قدیمی میان دو کشور است که آنها را به هم نزدیک می‌کند.


وی تصریح کرد: ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی نقش ایران را پس از توافق هسته‌ای در منطقه و دنیا بسیار پراهمیت می‌دانند.


رنتزی به بحران‌ها و مشکلات موجود در دنیا اشاره و عنوان کرد: باید جلوی بسیاری از این بحران‌ها گرفته شود تا در آینده شاهد بحران‌های وسیع‌تری نباشیم.


وی ادامه داد: باید در توسعه روابط دو کشور باشتاب حرکت کنیم و در سفر بعدی وزیر اقتصاد و دارایی کشور ایتالیا به منظور حل مسائل مالی در ایران حضور خواهد داشت.


وی با بیان اینکه در چند روز گذشته اولین بانک غربی با بانک‌های ایرانی قراردادی امضا کرده است که شعبه‌هایی در ایران و اروپا باز کنند، افزود: باید پروژه‌های مشترک میان دو کشور به مرحله اجرا برسند.


نخست‌وزیر ایتالیا اظهار کرد: بخش‌های نیرو، گاز، برق، فولاد و تکنولوژی و زیرساخت‌های آنها از زمینه‌های همکاری مناسب میان ایران و ایتالیاست.


به گفته وی، این تفاهمنامه در ایتالیا و پنج قرارداد در روز گذشته میان ایران و ایتالیا به امضا رسیده است و امروز نیز 12 قرارداد طی جلساتی به امضا خواهد رسید.


رنتزی خاطرنشان کرد: با امضای این قراردادها امیدواریم شاهد افزایش اشتغال و فراهم شدن زمینه‌های همکاری میان دو کشور باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته