دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نعمت‌زاده: 8 قرارداد میان ایران و ایتالیا اجرایی شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه ایران و ایتالیا برای توسعه همکاری‌های میان دو کشور عزم جدی دارند، اظهار کرد: در سفر اخیر رییس‌جمهوری ایران به ایتالیا 30 قرارداد به امضا رسیده است که 8 قرارداد آن به مرحله اجرا درآمد.
کد خبر : 77379

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محمدرضا نعمت‌زاده در همایش تجاری ایران و ایتالیا که با حضور نخست‌وزیر ایتالیا در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: پیش از نهایی شدن مذاکرات هسته‌ای ایران روابط کشور ما با ایتالیا در جهت عادی‌سازی آغاز شده بود.


وی به دیدارهای مقامات دو کشور پیش از برجام اشاره کرد و گفت: در سفر رییس‌جمهور ایران به ایتالیا سنگ‌بنای توسعه روابط دو کشور گذاشته شد.


وی به 30 قرارداد امضا شده در سفر اخیر به ایتالیا اشاره و تصریح کرد: اجرایی شدن 8 قرارداد از این تعداد نشان می‌دهد که هر دو کشور تصمیم‌ گرفتند روابط خود را به سمت گذشته بازگردانند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه دولت‌ها باید بستر توسعه همکاری‌های دو کشور را فراهم کنند، تاکید کرد: حضور چندین بانک ایتالیایی در این سفر و همچنین ریاست بیمه صادراتی ساچه نشانه‌های خوبی به همراه دارد.


وی ادامه داد: بیمه ساچه قول داده است که پوشش لازم برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک را به متقاضیان بدهد.


نعمت‌زاده به اختلاف‌نظرها در رابطه با اتفاقات پس از اجرایی شدن برجام اشاره و خاطرنشان کرد: حضور شرکت‌های ایتالیایی در ایران حاکی از علاقه‌مندی شرکت‌های اروپایی برای توسعه همکاری با ایران است و امیدواریم این آغاز همکاری‌های ایران با کشورهای اتحادیه اروپا باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته