دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1395 - 12:07

کاتب: سخنگوی کمیسیون تلفیق به برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری دعوت شده بود/ وی تا استودیو خبر آمد ولی در گفت‌وگو شرکت نکرد

غلامرضا کاتب در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در نشست خبری با خبرنگاران درباره حضورش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته و انتقادات صورت گرفته در جلسه علنی امروز مجلس گفت: برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته صدا و سیما درخصوص مصوبه دیروز مجلس که مربوط به هدفمندی یارانه‌ها بود برگزار شد، تعدادی از نمایندگان مجلس موافق و تعدادی هم مخالف این مصوبه بودند.
کد خبر : 77372

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، وی افزود: شب گذشته بنده به عنوان مخالف مصوبه به صدا و سیما دعوت شدم و سخنگوی کمیسیون تلفیق به عنوان موافق مصوبه به برنامه گفت‌وگوی ویژه دعوت شد. من دلایل مخالفتم را قبل از تصویب این مصوبه در جلسه علنی مجلس گفتم و دیشب هم آنها را بیان کردم، معتقدم این قانون قابلیت اجرا ندارد و شناسایی 24 میلیون نفر غیرممکن است چرا که در سال گذشته ما همین مصوبه را داشتیم و دولت نتوانست آن را اجرایی کند، دلیلش هم این بود که دولت اطلاعات کافی در این باره نداشت.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: برای حل این مشکل بارها در کمیسیون با دولت بحث شد در نهایت دولت توانست 4/5 میلیون یارانه‌بگیر پردرآمد را شناسایی کند. پس از اعتراض حذف‌شدگان یک میلیون و نیم برگشتند و سه میلیون در نهایت حذف شدند.


کاتب ادامه داد: مصداق‌هایی را که مجلس در مصوبه دیروز خود تعیین کرده است جامع و کامل نیست از این مصداق‌ها فقط کارمندان دولت که قابل شناسایی و در دسترس هستند از دریافت یارانه حذف می‌شوند ولی بقیه مصداق‌ها را نمی‌توان شناسایی کرد، مثلا شناسایی مشاغل آزاد و تجار که حدود 17 میلیون نفر هستند امکان‌پذیر نیست.


کاتب تأکید کرد: شایسته نبود که در صحن علنی امروز علناً به صدا و سیما اعتراض شود چرا که این اعتراض انصاف نبود، صدا و سیما یک نفر موافق و یک نفر مخالف را دعوت کرده بود، تا آنجا که با خبر هستم سخنگوی کمیسیون تا محل استودیو آمد اما در گفت‌وگو شرکت نکرد و خودش باید در این باره توضیح دهد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: از آنجایی که موافق این مصوبه حضور نداشت مجری صدا و سیما از این مصوبه کاملا حمایت کرد، همچنین تماس تلفنی با آقای احمد امیرآبادی فراهانی برقرار کردند و او نیز نظراتش را گفت، صدا و سیما مکلف است نظرات همه را پخش کند آنهایی که موافق مصوبه هستند نظرات خود را بگویند. انتظار ما این بود که سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه که به صدا و سیما آمده بود در گفت‌وگوی ویژه شرکت می‌کرد مردم حق دارند که از نظرات نمایندگان‌شان باخبر شوند.


وی در پاسخ به این سؤال که برخی از نمایندگان می‌گویند که دولت در جلسه کمیسیون تلفیق با مصوبه روز گذشته این کمیسیون موافق بود ولی در جلسه علنی دیروز با این مصوبه مخالف کرد، گفت: اتفاقاً شب گذشته مجری صدا و سیما از آقای صالح این سؤال را کردند و وی پاسخ داد که بنده نماینده دولت هستم و این حرف را تکذیب می‌کنم ما مخالف مصوبه مجلس بودیم و هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته