دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1395 - 11:25
در گفت‌وگو با آنا

محمود یاوری: تنها قطر می‌تواند برای ما مشکل‌ساز شود/ باید از کی‌روش استفاده بهینه کنیم

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: کی‌روش مربی بزرگی در دنیای فوتبال است و زمانی که یک مربی بزرگ را برای کار به ایران می‌آوریم باید امکانات مدنظر آن مربی را هم فراهم کنیم.
کد خبر : 77350

محمود یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد قرعه کشی مرحله دوم مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی و همگروه شدن ایران با تیم‌های کره جنوبی، قطر، ازبکستان، چین و سوریه گفت: «من فکر می‌کنم امنیت خاطر بیشتری در این گروه داریم. ما با سه تیم قدرتمند این گروه سابقه بازی و برد مقابل آنها را داریم. تیم ملی از شانس بیشتری نسبت به سایر تیم‌ها برای صعود به جام جهانی برخوردار است. به طور حتم قرار گرفتن در گروه دوم مسابقات و همگروه شدن با تیم‌هایی مثل ژاپن و استرالیا کار را برای ما سخت می کرد.»


وی ادامه داد: «تنها تیمی که می‌تواند برای ما در این گروه مشکل‌ساز باشد قطری‌ها هستند. تیم ملی قطر به عنوان میزبان جام جهانی در سال 2022 نهایت تلاشش را می‌کند تا در این دوره جام جهانی حضور داشته باشد. کره جنوبی هم تیم قدرتمندی در آسیا است، اما ما همیشه از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی نسبت به آنها قرار داشتیم و حتی تجربه برد در زمین کره را هم داریم.»


عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در رابطه با ادامه کار کی‌روش در تیم ملی برای حضوری قدرتمند در مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی بیان کرد: «کی‌روش مربی بزرگی در دنیای فوتبال است. زمانی که یک مربی بزرگ را برای کار به ایران می‌آوریم باید امکانات مدنظر آن مربی را هم فراهم کنیم. در مدت 4-5 ماهی که به شروع بازی‌های مرحله دوم انتخابی جام جهانی وقت داریم باید تمام امکانات مدنظر سرمربی تیم ملی فراهم شود تا دیگر بهانه‌ای برای کی‌روش باقی نماند.»


یاوری افزود: «طرز نگاه مسوولان فوتبال باید نسبت به کی‌روش تغییر کند. ما هنوز نتوانستیم از کی‌روش استفاده بهینه کنیم. او از ما خواسته است تا برنامه فصل آینده لیگ برتر را بنویسد و مسوولان سازمان لیگ نباید این درخواست او را دخالت در کارشان تلقی کنند. کی‌روش در فوتبال دنیا یک برنامه‌نویس عالی و متخصص است که برای تیم‌های بزرگ فوتبال دنیا برنامه نوشته است. قطعا مشورت گرفتن از او به درد فوتبال ایران می خورد و نباید نگاه دیگری به این مساله داشته باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته