دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1393 - 18:33
غرویان در گفت‌وگو با آنا:

در خبرگان صحبت بر سر انتخاب خوب و خوب‌تر است/ بحث بر سر جامعیت بیشتر برای مدیریت مجلس خبرگان است

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گزینه اصلح برای ریاست خبرگان است»، گفت: در مجلس خبرگان موضوع خوب و بد مطرح نیست؛ بلکه صحبت بر سر انتخاب خوب و خوب‌تر است که مصداق اصلح، شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.
کد خبر : 7732

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا درباره جایگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: من همیشه گفته‌ام همانطور که شهید بهشتی مظلوم بود، آقای رفسنجانی هم شخصیت مظلومی هستند و روحیه مقابله با افرادی که علیه ایشان هجمه می‌کنند، ندارند.


وی با اشاره به سوابق مبارزاتی و انقلابی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: زمانی که کارنامه انقلابی آیت الله هاشمی را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم سراسر زندگی ایشان مبارزه و خدمت به انقلاب اسلامی بوده است.


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بینشی که آقای هاشمی رفسنجانی دارد، بینشی جهانی است و نگرشی کاربردی نسبت به اسلام دارد و به تمام زوایای انقلاب اسلامی اشراف کامل دارد.


غرویان با بیان اینکه «هاشمی رفسنجانی تاریخ مجسم انقلاب اسلامی است»، خاطرنشان کرد: ایشان از هر حادثه‌ای در انقلاب اسلامی اطلاعات دارد و همه ابعاد و جوانب حوادث انقلاب را به یاد دارد.


به گفته این مدرس حوزه، تسلط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به فقه و سیاست، به خصوص فقه سیاسی و فقه‌المصلحة که نیاز به مبانی فکری عمیق دارد، در نوع خود بی‌نظیر است.








در مجلس خبرگان موضوع خوب و بد مطرح نیست؛ بلکه صحبت بر سر انتخاب خوب و خوب‌تر است و بقیه شخصیت‌هایی که در خبرگان حضور دارند،‌ شخصیت‌های برجسته‌ای هستند؛ اما بحث بر سر جامعیت بیشتر برای مدیریت مجلس خبرگان است که مصداق آن شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری، آقای هاشمی را بارها تأیید کرده‌اند و به ایشان حکم دادند و پیش از رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز امام راحل (ره) درباره شخصیت وی فرمودند که هاشمی رفسنجانی زنده است تا انقلاب زنده است و مقام معظم رهبری نیز گفتند که «هیچ کس برای من هاشمی نمی‌شود» این‌ها نشان از شخصیت و جایگاه مستحکم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.


این استاد دانشگاه، با بیان اینکه «افراد پخته نظام و نخبگان سیاسی جایگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان رهبری را می‌دانند»، گفت: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در زمان حیات‌شان گفتند آقای هاشمی ریاست مجلس خبرگان رهبری را به بنده تفویض کردند، یعنی جای ایشان بود؛ اما آقای رفسنجانی به دلیل مصالح کشور و اینکه تشنج در کشور ایجاد نشود، این مقام را به آیت‌الله مهدوی کنی واگذار کردند.


غرویان خاطرنشان کرد: با توجه به نوع اندیشه، تفکر و تجربیاتی که آقای هاشمی رفسنجانی دارد، ایشان اصلح افراد برای ریاست مجلس خبرگان است؛ البته در مجلس خبرگان موضوع خوب و بد مطرح نیست؛ بلکه صحبت بر سر انتخاب خوب و خوب‌تر است و بقیه شخصیت‌هایی که در خبرگان حضور دارند،‌ شخصیت‌های برجسته‌ای هستند؛ اما بحث بر سر جامعیت بیشتر برای مدیریت مجلس خبرگان است که مصداق آن شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.


مدرس حوزه در پایان گفت: آقای هاشمی چه در خبرگان باشند، چه نباشند و رئیس این مجلس باشند یا نباشند، تأثیرگذاری خود را کشور را دارند و سخنان ایشان و موجی که اظهارات ایشان ایجاد می‌کند، در هر جایی که باشند، اثرگذاری خود را دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته