دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1395 - 10:09

رزمایش راهیان بیت‌المقدس در خراسان‌ جنوبی برگزار می‌شود

معاون عملیات سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی از برگزاری رزمایش راهیان بیت‌المقدس در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر : 77317

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا و به نقل از ایسنا، علیرضا یوسفی، از برگزاری رزمایش راهیان بیت‌المقدس در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این رزمایش در دو مرحله بوده که مرحله نخست آن ۲۶ و ۲۷ فروردین‌ماه جاری برگزار می‌شود.


وی با بیان این‌که «منطقه اصلی رزمایش در منطقه عمومی بیدخت واقع در مرکز استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود»، تصریح کرد: در این مرحله ۱۸ گردان بیت‌المقدس، شش گردان کوثر و یک گردان امنیتی امام علی(ع) به اجرای رزمایش می‌پردازند.


وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم این رزمایش در تاریخ نهم و دهم اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: در این مرحله نیز ۱۱ گردان بیت‌المقدس رزمایش را اجرا می‌کنند که در مجموع این رزمایش، ۲۹ گردان بیت‌المقدس، شش گردان کوثر و یک گردان امنیتی امام علی (ع) حضور خواهند داشت.


معاون عملیات سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تعداد نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش را هشت هزار و ۱۹۰ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۷۸۶ نفر در قالب گردان بیت‌المقدس، یک هزار و ۴۰۴ نفر در قالب گردان کوثر و ۲۳۴ نفر نیز در قالب گردان امنیتی امام علی(ع) خواهند بود.


وی، نمایش اقتدار و ایجاد گردان‌های بسیج، توسعه فعالیت‌های جمعی گردان، ارتقای توان دفاعی بسیجیان، مردمی کردن دفاع با استفاده از ظرفیت‌های بومی، محلی و ایجاد همدلی و شناخت بیشتر فرمانده‌هان در سطح بسیج را از اهداف برگزاری این رزمایش برشمرد.


وی ادامه داد: اجرای عملیات مقابله با ناآرامی‌ها و اغتشاشات، دفاع از کوی و برزن، عملیات امداد و نجات و پدافند غیرعامل، عملیات تأخیری و عملیات دفاع ثابت منطقه‌ای از جمله مهمترین عملیات‌های برگزارشده در این رزمایش است.


یوسفی با بیان این‌که «سه رسته در گردان بیت‌المقدس داریم که بسیجیان در آن سامان‌دهی می‌شوند»، خاطرنشان کرد: این رسته‌ها شامل رسته رزمی، امنیتی و امدادی است.


وی با اشاره به مهم‌ترین مأموریت‌های گردان بیت‌المقدس، یادآور شد: آموزش و ایجاد آمادگی دفاعی، حفظ انسجام، مشارکت سازمان‌یافته اعضا بسیج برای تحقق لایه‌های دفاع مردمی، دفاع از کوی و برزن منطقه‌ای و به‌کارگیری در صحنه‌های دفاع از انقلاب از جمله این مأموریت‌هاست.


انتهای پیام/

برچسب ها: خراسان جنوبی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته