دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1395 - 09:33
بدهی دانشگاه‌ها به 22هزار میلیارد ریال رسیده

ابراز نگرانی معاون وزیر علوم از وضع مالی دانشگاه‌ها

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، با اشاره به افزایش بدهی‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و رشد ناچیز بودجه آموزش عالی کشور در سال 1395، نسبت به وضع مالی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی در سال جاری ابراز نگرانی کرد.
کد خبر : 77301

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدحسین امید، خبر داد وزارت علوم و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری زیر مجموعه آن در سال 1394 نزدیک به 10‌هزار میلیارد ریال از بودجه خود را به دلیل عدم تخصیص دریافت نکرده‌اند و از وضعیت مالی این بخش ابراز نگرانی کرد.


معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اعلام کرد بدهی‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی در سال جاری به بیش از 22‌هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است. او به رشد ناچیز حدود 13‌درصدی بودجه سال 1395 مجموعه آموزش عالی کشور نسبت به سال گذشته اشاره و تاکید کرد که با این روند، مجموعه آموزش عالی کشور و بویژه دانشگاه‌ها در سال جدید با مشکلات جدی مواجه خواهند بود.


او افزود: «با وجود اینکه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اعتبارات هزینه‌ای کشور، رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به لایحه دولت داشته است، میزان افزایش بودجه دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در این کمیسیون بسیار ناچیز و کمتر از 2.5‌درصد است.»


معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از مسئولان خواست با در نظر داشتن تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری بر تقویت حوزه علم و فناوری و در راستای تحقق منویات ایشان مبنی بر لزوم حفظ و افزایش رشد شتابان علمی کشور نسبت به حل مشکل مجموعه آموزش عالی کشور که بیش از 50‌درصد از حجم تولید علمی کشور را در اختیار دارد، توجه ویژه‌ای داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته