دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1395 - 10:14
بعد از ارزیابی 8 طرح اقتصادی صورت گرفت

تایید 2 طرح در شورای سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش‌بنیان واحد نجف‌آباد/ احداث گلخانه سبزی و صیفی‌جات در 10 هکتار زمین

۸ طرح اقتصادی در جلسه شورای برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت.
کد خبر : 77291

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، هشت طرح دستگاه نورو فیدبک، مشارکت در سرمایه گذاری و راه‌اندازی شرکت تولیدی مواد غذایی غیرگوشتی، تولید دستگاه تطهیر، سرمایه گذاری معدنی، مشارکت و سرمایه گذاری در مجموعه فرهنگی و ورزشی، مشارکت در طرح‌های اولویت دار نیروگاهی و تعیین کاربری‌های چندگانه زمین دانشگاه در ویلاشهر در شورای برنامه‌ریزی، سرمایه گذاری و اقتصاد دانش‌بنیان واحد نجف آباد با حضور همه اعضا مطرح و بررسی شد.


از بین طرح‌های ارائه‌شده دو طرح احداث گلخانه سبزی و صیفی‌جات و تولید همبرگر و کتلت گیاهی به تایید نهایی شورا رسید و برای اجرا به بخش‌های مربوط ابلاغ شد.



بر اساس مصوبات شورای برنامه ریزی، سرمایه گذاری و اقتصاد دانش‌بنیان واحد نجف آباد مقرر شد، طرح احداث گلخانه سبزی و صیفی‌جات در محدوده‌ای به مساحت ده هکتار از املاک دانشگاه که برای کاربری کشاورزی در نظر گرفته شده‌اند، اجرا شود.


سیدمحمد امیری رئیس واحد نجف‌آباد و رئیس این شورا در مورد این طرح تولیدی به خبرنگار آنا گفت: «این طرح بزرگ تولیدی دارای ظرفیت تولید سالانه ۳۳۰ تن سبزی و صیفی‌جات با اشتغالی زایی مستقیم برای هفت نفر است. برای اجرای این طرح کل سرمایه گذاری پیش‌بینی‌شده حدود 13 میلیارد ریال است که پس از اجرای طرح، فروش سالانه بیش از 5 میلیارد ریال از محل تولیدات آن پیش‌بینی شده و نرخ بازده داخلی این طرح حدود ۲۲ درصد و دوره برگشت سرمایه چهار و نیم سال برآورد شده است.»



وی هدف از اجرای این طرح را افزایش کمی و کیفی محصول در سطح واحد، تولید محصولات خارج از فصل، کنترل آفات و بیماری‌ها با استفاده حداقل از سموم، صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان و ایجاد اشتغال و درآمد مستقیم و غیرمستقیم برای دانشگاه برشمرد.


امیری به آنا گفت: «واحد نجف آباد در راستای کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویی و در راستای تنوع بخشی به منابع درآمدی و استفاده بهینه از امکانات و پتانسیل‌های موجود طرح‌های مختلفی بررسی و برای اجرا آماده کرده است که طرح تولید محصولات گلخانه‌ای و تولید همبرگر و کتلت گیاهی از جمله این طرح‌ها هستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته