دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1395 - 21:10

ایران و آلمان تفاهم نامه توسعه میدان های نفتی امضا کردند

شرکت ملی نفت ایران و شرکت « وینترسهل آلمان »، تفاهمنامه همکاری مشترک برای انجام فعالیتهای مطالعاتی چهار میدان نفتی واقع در غرب کشور را امضا کردند.
کد خبر : 77284

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از شرکت ملی نفت، رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت یاد شده و ماریو مهرن (Mario Mehren) مدیرعامل شرکت وینترسهل (Wintershall) آلمان، بعدازظهر امروز (سه شنبه) امضا کنندگان این تفاهمنامه همکاری مشترک در تهران بودند.


بر اساس این تفاهمنامه، شرکت وینترسهل حدود یک ماه آینده مطالعات خود را روی چهار مخزن نفتی واقع در غرب ایران، آغاز می کند.


شرکت وینترسهل (Wintershall) که در حوزه بالادستی و در زمینه استخراج نفت و گاز فعالیت می کند، از شرکت های زیر مجموعه شرکت بی ای اس اف (BASF) بزرگ‎ترین شرکت صنایع شیمیایی جهان است.


معاون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شرکت ملی نفت ایران در حاشیه امضای این تفاهمنامه، از علاقمندی شرکت وینترسهل آلمان به همکاریهای مشترک با شرکت ملی نفت ایران در حوزه های آموزشی و پژوهش و توسعه (R&D) خبر داد و گفت: امکان همکاری مشترک در این زمینه در آینده وجود دارد.


علی کاردر افزود: براساس این تفاهمنامه، در یک ماه آینده اطلاعات مورد نیاز بین دو شرکت مبادله می شود و سپس شرکت آلمانی، فعالیت های مطالعاتی خود را بر روی چهار مخزن واقع در غرب کشور آغاز می کند.


به گفته وی، شرکت وینترسهل آلمان تاکنون فعالیت مشترکی با شرکت ملی نفت ایران نداشته ، اما فعالیت در حوزه استخراج نفت در کشورهایی مانند لیبی، عراق و آفریقا را در کارنامه خود دارد.


وی گفت : شرکت یاد شده از زیرمجموعه های گروه اقتصادی بزرگ «بی ای اس اف» (BASF) آلمان است و شرکت «بی ای اس اف» برای اجرای پروژه بزرگی در حوزه پتروشیمی در کشورمان برنامه ریزی کرده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: ایران و آلمان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته