دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1395 - 16:18

کشف دو بره جبیره در خانه مرد شکارچی

دو بره جبیره تازه متولد شده در خانه شکارچی جوان کشف شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این دو بره قبل از آنکه اولین شیر مادر را بخورند از مادر جدا شده‌اند.
کد خبر : 77242

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر زنده‌گیری جانوران وحشی در یکی از روستاهای استان کرمان، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان کهنوج یک منزل مسکونی را در این رابطه شناسایی کردند.


محیط بانان پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی به همراه مامورین نیروی انتظامی بصورت غافلگیرانه وارد این منزل مسکونی شدند. در جریان بازرسی از این خانه دو بره جبیر تازه متولد شده کشف و ضبط و یک متهم در این رابطه بازداشت و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.


حجت اله مرادی رییس اداره حفاظت محیط زیست کهنوج در مورد وضعیت بره جبیرهای کشف شده گفت: متاسفانه پیش از آنکه این بره‌ها اولین شیر مادر را بخورند از مادر جدا شده‌اند. خوشبختانه هر دو بره جبیر هم‌اکنون در حال تغذیه با شیر بز و گوسفند اهلی هستند و شرایط مناسبی دارند. امیدواریم که بره جبیرها در سلامت کامل رشد کرده و بتوانیم در آینده آنها را در زیستگاهشان رهاسازی کنیم.


زنده گیری نوزادان حیوانات وحشی پدیده ای شوم است که هر سال با شروع بهار و آغاز فصل زاد و ولد حیات وحش رواج می یابد و لطمات جبران ناپذیری به طبیعت وارد می‌کند.


در این زمان از سال متخلفین با بی‌رحمی نوزادان تازه متولد شده حیوانات وحشی را که توانایی چندانی در فرار و دفاع از خود ندارند زنده گیری می‌کنند.


نوزادان زنده گیری شده حیوانات وحشی حتی در صورت کشف و بازپسگیری از متخلفین به دلیل تغذیه دستی، انس با انسان و عدم آموزش مهارت‌های لازم جهت زندگی در طبیعت، قابلیت بازگشت به عرصه‌های طبیعی را ندارند و به ناچار می‌بایست ادامه زندگی خود در اسارت بسر ببرند.


انتهای پیام/

برچسب ها: زنده گیری شکارچی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته