دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1395 - 15:29

دنیامالی: خطر آبگرفتگی، تونل‌های مترو تهران را تهدید می‌کند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نسبت به بروز سیلاب و خطرات آن برای تونل‌های مترو هشدار داد.
کد خبر : 77211

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در دویست و پنجاهمین جلسه رسمی شورای شهر تهران گزارشی در رابطه با زیرساخت‌های مدیریت سیلاب، آب‌های سطحی و ساماندهی رود دره ها و میزان آمادگی شهر تهران در برابر خطرات سیلاب ارائه شد.
پس از ارائه این گزارش احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت نامناسب جمع آوری نزولات آسمانی و نداشتن برنامه ای مناسب برای این منظور توضیح داد: اگر مدت بارش نزولات آسمانی از 15 دقیقه بیشتر شود و این بارش‌ها با شدت باشد شاهد مشکلات عدیده‌ای در شهر تهران خواهیم بود.
وی افزود: باید هوشمندسازی شبکه جمع آوری آب‌های سطحی دردستور کار قرار گیرد و هر چه سریع‌تر اقدامات عمرانی در این رابطه به مرحله اجرا گذاشته شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با ارائه آماری از میزان روان آب‌های جاری از جنوب شهر تهران گفت: میزان این روان آب‌ها حدود 250 میلیون متر مکعب است و از آنجا که مدیریت شهری مصرف کننده آب به حساب می آید، باید با جمع آوری آب‌های روان به منظور آبیاری فضای سبز بهره مند شود.
دنیا مالی با ارائه هشداری نسبت به پایین آمدن ارتفاع آب‌های زیر زمینی در شهر تهران اضافه کرد: ارتفاع آب‌های زیرزمینی به شدت کاهش یافته و اکنون رقم آن به بالای 100 متر رسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته