دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1395 - 15:20
مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره):

94 هزار نوعروس تحت حمایت کمیته امداد راهی خانه بخت شدند

مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به حمایت‌های این نهاد برای استحکام و تقویت بنیان خانواده گفت: 94 هزار نوعروس نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد در سال گذشته راهی خانه بخت شدند.
کد خبر : 77194

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رضا نوروزی گفت: کمیته امداد درجهت ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج و تحکیم و تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج و زنان سرپرست خانوار خدمات مختلفی را ارائه می‌‌کند.


وی با اعلام اینکه 43 هزار نیازمند در صف نوبت دریافت خدمات و تسهیلات ازدواج از کمیته امداد هستند که این نهاد به دلیل کمبود اعتبارات نتوانسته است خدماتی مطلوب به آنان ارائه کند، افزود: امیدواریم با حمایت خیرین و جلب مشارکت‌های مردمی این تعداد افراد در نوبت امسال از تسهیلات جهیزیه بهره مند شوند.


وی با بیان اینکه کمیته امداد تلاش می‌کند با حمایت و همکاری کارگزاران نظام، مردم و اراده مددجویان، مشکلات جامعه هدف تحت حمایت این نهاد را به حداقل برساند،گفت: بیشترین تمرکز کمیته امداد پرداخت کمک معیشت به مددجویان تحت حمایت است بطوری که یک میلیون و 750هزار خانوار در قالب چهارمیلیون نفر از این نهاد ماهانه کمک معیشت بلاعوض دریافت می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه متاسفانه طی دو سال گذشته کمک معیشت مددجویان افزایش نداشته است، افزود: با توجه به کلیات بودجه امسال نیز کمک معیشت مددجویان افزایش نخواهد داشت. حداقل سرانه دریافت کمک معیشت 53هزار تومان و حداکثر یکصد هزارتومان برای خانواده های پنج نفره و به بالا است، یکی از مهم ترین مسایلی که کمیته امداد طی چند سال گذشته است.


مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد بسته های تشویقی برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش در نظر گرفته است که شامل بیمه درمانی شهری، خدمات مشاوره ای و هزینه تحصیل فرزندان می شود، اظهار کرد: درسال 93 بیش از دوهزار زن سرپرست خانوار ازدواج مجدد داشتند که این رقم در سال 94 به بیش از سه هزار ازدواج رسید.


نوروزی با تاکید براینکه پرداخت وام‌های قرض الحسنه از سیاست‌های کمیته امداد است و در صدد توسعه کمیت و کیفیت آن هستیم، افزود: در سال 94 بیش از 205 هزار وام قرض‌الحسنه با اعتبار 270 میلیارد تومان به مددجویان دائمی و موردی کمیته امداد در حوزه‌های غیراشتغال در قالب وام گره‌گشایی و ضروری پرداخت شده است.


وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 65 هزار نفر پشت نوبت دریافت وام قرض الحسنه از این نهاد هستند که رقم این وام‌ها از یک میلیون و 300 هزار تومان تا 5 میلیون تومان تعیین شده است.


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند با افزایش تخصیص اعتبارات به این نهاد برای پرداخت و ارائه تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان و محرومان کمک کنند.


وی افزود: راه اندازی صندوق الحسنه امداد راهکاری برای جلب مشارکت خیران و مردم و افزایش سرمایه گذاری در این زمینه است.


وی با اشاره به یکی از موفق‌ترین طرح‌های کمیته امداد که از سال‌های گذشته اجرایی شده است، افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین سال گذشته توانست نزدیک به 200هزار نفر از هموطنان نیکوکار را به چرخه حمایتی طرح اکرام و محسنین دعوت کند.
این مسئول کمیته امداد گفت: هم اکنون بیش از 920 هزار حامی از200 هزار یتیم طرح اکرام و یکصد هزارغیر یتیم طرح محسنین حمایت می کنند.
وی افزود:‌ درآمد طرح اکرام ایتام طی 10سال گذشته 30درصد رشد داشته است بطوری که درحال حاضر ایتام تحت حمایت به دلیل داشتن دو یا سه حامی ماهانه یکصد هزارتومان کمک دریافت می‌کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: رضا نوروزی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته