دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1395 - 15:01

نمایندگان مجلس در اروپا چقدر حقوق می‌گیرند؟

در مقایسه حقوق دریافتی اعضای پارلمان عضو اتحادیه اروپا، نمایندگان پارلمان ایتالیا با درآمد 167 هزار یورو در سال بالاترین میزان حقوق را دریافت می‌کنند.
کد خبر : 77173

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اعضای پارلمان خود حقوقی چند برابر بیش از سایر کشورها در نظر می‌گیرند و تفاوت بسیار زیادی میان دریافتی اعضای پارلمان در هر یک از کشورهای اروپایی وجود دارد.


بر اساس این گزارش، نمایندگان پارلمان ایتالیا از بالاترین میزان حقوق نسبت به سایر کشورها برخوردارند. رقمی حدود ۱۶۷ هزار یورو در سال (تقریبا ۶۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان)، این درحالی است که این رقم برای نمایندگان پارلمان بلغارستان سالانه تنها ۱۶ هزار و ۳۱۸ یورو (حدود ۶۱ میلیون تومان) است.


قانون‌گذاران در بریتانیا، ایتالیا، اتریش، آلمان و هلند همچنین درآمد بیشتری نسبت به اعضای پارلمان اروپا دارند که سالانه تنها ۹۶ هزار یورو (تقریبا ۳۶۵ میلیون تومان) کسب می‌کنند.


آمار نشان می‌دهد که شکاف عمیقی میان کشورهای واقع در شرق و غرب اروپا قرار دارد به طوری که نمانیدگان مجلس در کشورهای نیمه غربی درآمدهای تقریبا بهتری نسبت به نمایندگان پارلمان در نیمه شرقی اروپا دارند.


در این میان اما بهترین درآمد به نمایندگان پارلمان کشورهای مرکز اروپا همچون آلمان و در امتداد آن اتریش، هلند و ایتالیا تعلق دارد.


اگرچه در بخش غربی اروپا نیز نمایندگان پارلمان کشورهای اسپانیا و پرتغال درآمد بیشتری نسبت به سایر کشورهای حاضر در این بخش از اروپا و تقریبا در تعادل با نمایندگان دیگر کشورهای اروپایی همچون فرانسه، آلمان و ایتالیا دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته