دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1395 - 12:33

محیط زیست تهران: تعیین کارشناس برای قطع درختان باغ دروس/ امکان ارجاع این پرونده به مراجع قضایی

معاون مدیرکل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در رابطه با باغ دروس گفت: کارشناس برای باغ دروس فرستاده و همچنین از شهرداری و شورای شهر در خصوص قطع درختان باغ دروس توضیحات خواسته شده است.
کد خبر : 77149

محمدحسین بازگیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا، در رابطه با قطع درختان باغ دروس بیان کرد: براساس قانون حفظ و توسعه فضاهای سبز، باغات و درختان شهری، متصدی حفظ این درختان، بوستان‌ها و باغات، شهرداری است. بر این اساس، باید تمامی درختان شناسنامه‌ داشته باشند و پلاک‌کوبی شوند. علاه بر این شناسنامه و مشخصات آنها را در اختیار مردم و دستگاه‌های مربوط قرار دهند اما متاسفانه این اقدامات صورت نگرفته است. به همین دلیل اولین مطالبه و درخواست این است که شهرداری تکلیف قانونی‌اش را انجام دهد. تا زمانی که شهرداری باغات و درختان را شناسنامه‌دار نکند، بررسی تخلفات با دشواری صورت می‌گیرد.


وی با اشاره به اینکه اولین مشکل در حوزه باغات، نداشتن شناسنامه است، ادامه داد: متاسفانه در ماجرای باغ دروس نیز تعداد درختان قطع شده مشخص نیست، چون شناسنامه ندارند. به همین دلیل مشخص کردن تعداد درختان قطع شده، بررسی و مستندسازی آنها کمی سخت است.


وی در رابطه با قطع درختان باغ دروس اذعان داشت : درخصوص باغ دروس، مکاتبات با شهرداری وشورای شهر صورت گرفته و منتظر توضیحات آنها هستیم تا اطلاعات کامل‌تری در این خصوص به‌دست آوریم. از طرفی کارشناس برای باغ دروس تعیین شده است،درنهایت ما نتیجه کارشناسی در رابطه قطع تعداد درختان باغ دروس را در کنار توضیحات شهرداری و شورای شهر قرار می‌دهیم و درصورت نیاز حتما از طریق مراجع قضایی اقدام خواهیم کرد.


راز قطع شبانه درختان باغ دروس، 11 فروردین امسال، از سوی عضو شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با یکی از خبرگزاری‌ها برملا شد. هر چند بعد از آن، نهادهایی این موضوع را تکذیب کردند اما انتشار تصاویر هوایی باغ، مهر تاییدی بر این ماجرا زد و مشخص شد که شبانه 47 درخت از این باغ پنج هزار متری قطع شده است. با انتشار این تصاویر سایر نهادهای مربوط وارد عمل شده و در کنار این نهادها معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در گفت و گو با آنا اعلام کرد که سازمان محیط زیست تهران وارد عمل شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته