دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1395 - 13:22

ظریف امروز در نشست سازمان همکاری اسلامی در ترکیه شرکت می‌‌کند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول، بامداد امروز وارد ترکیه شد.
کد خبر : 77138

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از دفتر رسانه‌ای سفارت ایران در ترکیه، محمدجواد ظریف، در فرودگاه مورد استقبال سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه قرار گرفت. نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از امروز به مدت دو روز در استانبول برگزار می‌شود. شعار نمادین این نشست یکپارچگی و همبستگی برای عدالت و امنیت خواهد بود .


انتظار می‌رود وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در این کنفرانس، تصمیم‌ها و اقدام‌های عملی در راستای تقویت وحدت و همبستگی میان اعضاء، حل مشکلات و مسائل جهان اسلام، برنامه‌ریزی برای تلاش مشترک و تحکیم نقش کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی را برای تصویب در اجلاس سران پیشنهاد کنند.


ترسیم راهبرد و چشم‌انداز 10 ساله پیش‌روی سازمان همکاری اسلامی در سال‌های 2016 تا 2026 شامل اولویت‌های برقراری امنیت و ثبات،‌ مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری، رعایت حقوق بشر،‌ حمایت از توسعه و‌ کاهش میزان فقر از جمله مهم‌ترین مواردی است که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


وزیران شرکت‌کننده در اجلاس سازمان همکاری اسلامی مهمترین مسائل جهان اسلام و منطقه ازجمله وضعیت اسف‌بار فلسطینیان، ادامه تجاوزگری و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، ضرورت مساعدت و همکاری مشترک برای برقراری صلح و ثبات در سوریه،‌ یمن،‌ لیبی،‌ افغانستان، سومالی،‌ مالی،‌ جامو،‌ کشمیرو موضوع درگیری‌های اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.


نشست وزیران امور خارجه امروز آغازو سپس اجلاس سران کشورهای اسلامی (OIC) در روز پنجشنبه به طور رسمی در استانبول افتتاح و تا روز جمعه به کار خود ادامه خواهد داد.


در نشست کارشناسی سازمان همکاری اسلامی که روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار شد، هیاتی از مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه و با حضور حمید بعیدی‌نژاد به منظور بررسی دستورکار اجلاس سران شرکت کرد.


روز گذشته نیز حسین جابری انصاری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از حضور وزیر امور خارجه کشورمان در این اجلاس خبر داد و درباره حضور حسن روحانی در این اجلاس گفت که در این باره ریاست جمهوری اطلاع‌رسانی خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته