دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1395 - 13:25

انتخابات پارلمانی سوریه فردا برگزار می‌شود

3500 نامزد انتخابات پارلمان سوریه، فردا (چهارشنبه) برای تصدی 250 کرسی نمایندگی پارلمان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
کد خبر : 77120

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری شبکه العالم، از میان 11 هزار نامزد اولیه انتخابات پارلمانی سوریه، شماری از آن‌ها ردصلاحیت شدند و شماری دیگر انصراف دادند و از این تعداد، 3500 نفر باقی مانده‌اند.


شمار حوزه‌های انتخابیه در سوریه، بیش از 7 هزار حوزه است که در میان استان‌های مختلف توزیع شده است و رأی‌دهندگان سوری، می‌توانند به نامزدهای حوزه‌های مشخص شده طبق تعداد کرسی‌های آن استان رأی دهند.


انتخابات پارلمانی سوریه، از ساعت هفت صبح روز چهارشنبه آغاز خواهد شد و تا هفت عصر ادامه خواهد یافت که این مدت، تنها به‌دستور کمیته عالی انتخابات، تا پنج ساعت قابل تمدید است.


برای رأی گیری از مردم مناطقی که تحت سلطه عناصر مسلح هستند یا در مناطقی دیگر به سر می‌برند، حوزه‌های انتخابیه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است تا آن‌ها بتوانند از حق خود در مشارکت در انتخابات، بهره‌مند شوند.


همه شهروندان سوری که بالای 18 سال سن داشته باشند و مرتکب جرمی نشده باشند که حق شرکت در انتخابات را از آن‌ها سلب کند، واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.


فرایند اخذ رأی به صورت محرمانه انجام می‌شود به‌طوری که رأی‌دهنده، پاکتی تحویل می‌گیرد و وارد اتاقکی می‌شود و در آنجا اسامی مدنظر خود را می‌نویسد و آن را در پاکت می‌گذارد و در مقابل دیدگان کمیته نظارت به صندوق اخذ رأی می‌اندازد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته