دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1393 - 14:44
با حضور دانشگاهیان انجام شد(4)

گرامیداشت آیین درختکاری در دانشگاه آزاد/ غرس هزاران اصله نهال در واحدهای دانشگاهی + تصاویر

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با گرامیداشت روز درختکاری در آیینی اقدام به غرس نهال و اصله‌های درخت در محوطه واحدهای دانشگاهی کردند.
کد خبر : 7711

غرس ۳۱۰ اصله نهال در واحد گرمی


به گزارش خبرنگار آنا، همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، دانشگاه آزاد واحد گرمی با هدف ایجاد چشم انداز زیبای طبیعی در محوطه واحد اقدام به کاشت ۳۱۰ اصله اهدایی از طرف اداره منابع طبیعی در واریته‌های مختلف کرده است.


دکتر محمد فیضی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی گفت: براساس توافق بین دانشگاه آزاد اسلامی، اداره منابع طبیعی و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گرمی مقرر شد ۳۱۰ اصله نهال در نوع‌ها و گونه‌های مختلف در این واحد دانشگاهی به نام هر شهید کاشته شود.


وی گفت: گسترش فرهنگ درخت‌کاری و آشتی مردم با طبیعت از وظایف مهم و ارزنده دانشگاهیان در عرصه منابع طبیعی است و با توجه به اینکه همه ما وظیفه داریم از منابع طبیعی و درختان حراست کنیم افزود: نسل جوان بویژه دانشجویان می‌توانند در فرهنگ سازی کاشت و حفظ منابع طبیعی در جامعه تحولی پویا بوجود آورند که بحمدالله دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی با مشارکت دانشجویان، استادان و کارکنان در انجام این سنت دیرینه همکاری‌های شایسته‌ای را انجام داده‌اند.


غرس ۳هزار اصله نهال در دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر گفت: همزمان با هفته درخت‌کاری و منابع طبیعی و طی آیینی با حضور جمعی از استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، بالغ بر ۳هزار اصله نهال شامل درخت و انواع گل‌های تزئینی در این دانشگاه غرس شد.


کمال جوانمرد، متراژ فضای سبز دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر را ۱۲هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: سرانه فضای سبز برای هر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر بالغ بر۱۲مترمربع است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر به سنت پسندیده درخت‌کاری همزمان با آغاز بهار طبیعت نیز تاکید کرد و گفت: متاسفانه خشک‌سالی، ساخت و سازهای بی‌رویه و آتش سوزی‌های عمدی منابع طبیعی توسط عده‌ای سودجو به بسیاری از مراتع و جنگل‌ها آسیب وارد کرده و وظیفه ما حفظ و احیای این امانت الهی است.


جوانمرد، با تاکید براینکه جنگل‌ها به عنوان ریه‌های زمین به شمارمی آیند، گسترش جنگل‌ها و مراتع را لازم و حیاتی برشمرد و افزود: یکی از عوامل بروز پدیده ریزگرد‌ها در مناطق غربی کشور، کاهش سطح مراتع و جنگل هاست و شایسته است متولیان امر نسبت به احیا و توسعه این مهم اهتمام ویژه کنند.


گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در واحد صوفیان


برای گرامیداشت روز درختکاری و ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از محیط‌ زیست دانشگاهیان واحد صوفیان در محوطه دانشگاه چندین اصله نهال درخت کاشتند.


رئیس واحد صوفیان در حاشیه این مراسم گفت: درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیبا‌ترین و پرثمر‌ترین نعمت‌های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌کند.


حسین خسروی فر تصریح کرد: ما می‌توانیم بافرهنگ سازی درختکاری و حفاظت از آن، در سلامت محیط‌ زیست و پاکی هوا و تندرستی جامعه انسانی گامی مؤثر برداریم و اگر بتوانیم محیطی سرسبز و بانشاطی که از طبیعت واقعی جلوه پیدا کند و موجبات بهداشت روانی را در واحد دانشگاهی فراهم سازد.


وی افزود: در نظر داریم با ایجاد امکان و اطلاع‌رسانی لازم دانشجویان در امر غرس اصله نهال‌های متعددی تشویق کنیم و در این مسیر از توان و ظرفیت کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی و استادان بهره مناسبی خواهیم برد و امید است این تشکل‌ها و کانون‌ها در این مسیر ما را یاری کنید.


چندین اصله نهال درخت در واحد آباده غرس شد



به مناسب گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی چندین اصله نهال در محوطه واحد آباده غرس شد.


در این مراسم که هیئت رئیسه دانشگاه، استادان، کارکنان و دانشجویان حضور داشتند دکتر مهدی زارع سرپرست واحد آباده با کاشت نهال این هفته را گرامی داشتند و بر حفظ و نگهداری منابع طبیعی و فضای سبز دانشگاه تأکید کردند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده دارای فضای سبز بسیار مناسب است.


روز درختکاری با حضور مسئولین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان


در راستای گرامیداشت روز درختکاری با حضورصلاحی نماینده مردم شهرستان آشتیان تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی فرماندار و سایر مسئولین شهرستان آشتیان محوطه داخلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان با کاشت چند اصله درخت اهمیت و فوائد درخت و درختکاری، کاشت و نگهداری آن توسط همشهریان محترم تأکید شد.


فرماندار آشتیان در مراسم درختکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان اظهار کرد: استفاده از محیطی مناسب و پاک لازمه یک دانشگاه است و می‌طلبد که جهت رفاه حال دانشجویان این چنین اقداماتی صورت گیرد.


دکتر عباس صلاحی افزود: هرچه ما بتوانیم فضای سبز را گسترش دهیم و از هدر رفت آبهای قابل استفاده جلوگیری کنیم در واقع به طبعت و نسل‌های آینده خدمت کردیم.


فرماندار آشتیان خواستار استفاده از آبیاری تحت فشاری برای گستری فضای سبز دانشگاه سایر فضاهای دانشگاه شد.


در این مراسم علی روشنائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان اظهار کرد: در ایام هفته درختکاری بیش از ۸۰۰ نهال مثمر و غیر مثمر در محوطه دانشگاه و مزارع دانشگاه کاشته شده است.


غرس ۴۰۰ اصله نهال در مزرعه آموزشی تحقیقاتی واحد شیروان


همزمان با هفته منابع طبیعی وسنت حسنه درختکاری و همچنین زیباسازی ورودی مزرعه آموزشی وتحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان، ۴۰۰اصل نهال مثمروغیرمثمر با مشارکت استادان، کارکنان ودانشجویان در این مزرعه آموزشی غرس شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان در جمع دانشجویان رشته کشاورزی گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند با برنامه ریزی نقش قابل توجه‌ای در خصوص رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حفظ محیط زیست، حل مشکلات زیست محیطی وایجاد فضاهای سبز داشته باشند.


قادری مقدم افزود: کاشت درخت وگسترش فرهنگ درختکاری علاوه براطاعت از سفارش ائمه معصومین (ع) از وظایف مهم ما دانشگاهیان در عرصه منابع طبیعی است که خوشبختانه همه ساله دانشگاه آزاد اسلامی شیروان با مشارکت دانشجویان و... در انجام این سنت دیرینه و حسنه همکاری‌های شایسته‌ای انجام داده است.


برگزاری آیین درختکاری در واحد فلاورجان
شهلا روزبهانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان کاشت درخت را سنت حسنه دانست و به جهت تکریم طبیعت و جبران ذره‌ای از خسارات وارده به محیط زیست این عمل خداپسندانه را لازم و ضروری دانست.


همزمان با هفته منابع طبیعی هیات رئیسه، بسیج دانشجویی و تشکل دانشجویی یوسف زهرا (عج) واحد فلاورجان با حضور بر سر مزار شهدای گرانقدر گمنام و با هدف داشتن محیط زیست و فضای سبز زیبا و سالم در محیط مقدس دانشگاه با کاشت چندین اصله درخت به استقبال بهار رفتند.


در این مراسم شهلا روزبهانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان با توجه به لزوم فرهنگ سازی و تلاش برای محیط زیست سالم گفت: یکی از سنت‌های حسنه کاشت درخت و ایجاد فضای سبز سالم است که ضرورت دارد به جهت خسارات زیادی که امروزه انسان‌ها به طبیعت وارد می‌کنند با کاشت درخت ذره‌ای از خسارات وارد به طبیعت جبران شود.


در این مراسم که از سوی صدا و سیما مرکز اصفهان پوشش خبری داده شد۵۰ اصله درخت از سوی هیئت رئیسه و دانشجویان واحد فلاورجان در فضای سبز دانشگاه غرس شد.


برگزاری آیین درختکاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین


به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، مراسمی با حضور هیئت رئیسه، کارکنان و جمعی دانشجویان برگزار شد.


در این مراسم ۱۰۰اصله درخت به دست دانشجویان، استادان و کارکنان کاشته شد.


واحد خمین از ابتدای تاسیس شهرک دانشگاهی تاکنون در مجموع قریب به ۲۰۰۰۰ اصله درخت غرس کرده است.



گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری درآموزشکده سمای ایوان کی


به مناسبت هفته منابع طبیعی وبا حضور رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گرمسار و مسئولین شهر ایوان کی مراسم غرس نهال در آموزشکده سمای ایوانکی برگزار شد.


همزمان با ایام گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری شهردار واعضای شورای اسلامی شهر ایوان کی به اتفاق جمعی مسئولین و کارکنان سما در محوطه آموزشکده فنی وحرفه ای سمای ایوانکی چندین نهال غرس کردند، در این مراسم که مهندس اسماعیل عرب معصومی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گرمسار نیز حضور داشت از بخش های مختلف آموزشکده، کارگاه ها و آزمایشگاه ها نیز بازدید شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته