دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1395 - 11:13
در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد:

شاکری: نگارخانه‌ها در بوستان‌ها و فضای سبز برگزار شوند/ مجسمه مرد عصبانی میدان توحید برداشته شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر در خیابان‌ها و بزرگراه‌های سطح شهر گفت: نگارخانه‌ها در سراسر جهان در مکان‌هایی محدود و ثابت برگزار می‌شوند و این اقدام نیز دلایل روانشناسی و عقلایی دارد.
کد خبر : 77097

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مجتبی شاکری در تذکرات پیش از دستور دویست و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: سازمان زیباسازی در سالی که گذشت نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر را برگزار کرد که این طرح خوبی و کاستی‌های خاص خود را داشت.


وی با بیان اینکه نگارخانه‌ها در سراسر جهان در مکان‌هایی محدود و ثابت برگزار می‌شوند و این اقدام نیز دلایل روان‌شناسی و عقلانی دارد، اضافه کرد: اینکه شهر را جایی برای نمایش آثار بزرگ داخلی و خارجی قرار دهیم مناسب نیست چرا که باید این آثار در بوستان‌ها و فضاهایی که آرامش دهنده است،نمایش داده شود.


عضو شورای شهر تهران با اشاره به معضلات و مشکلات آسیب‌های اجتماعی منطقه هرندی اضافه کرد: از اقدامات مدیریت شهری در محدوده هرندی تشکر می‌کنیم ولی شهرداری تهران مسئول تمام ابعاد و آسیب‌های اجتماعی نیست و ریشه برخی از این موارد و آسیب‌های اجتماعی به اشتغال، مسکن، درآمد و تحصیل بازمی‌گردد که قطعا این موارد در محدوده اختیارات شهرداری نیست.


وی ادامه داد: اگر شهرداری دقت نکند زیر باری از مسئولیت و سوالات جامعه می‌رود که قطعا اگر از پسِ آن برنیاید در جامعه منفعل نمایش داده خواهد شد.


شاکری ادامه داد: ما نباید فقط روی مسائل اجتماعی متمرکز شویم بلکه تمامی ابعاد را نیز باید در برنامه کاری خود قرار دهیم و از وظیفه اصلی مدیریت شهری بازنمانیم.


وی یادآور شد: مجسمه‌ای در میدان توحید نصب شده که نمایش یک مرد عصبانی و مشمئز کننده است لذا این مجسمه باید برداشته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته