دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1395 - 10:24
در گفت‌وگو با آنا؛

رئیس اسبق فدراسیون هندبال: با چند بازی نمی‌توانیم عملکرد سرمربی تیم ملی را زیر سوال ببریم/ به جای حاشیه به موفقیت تیم ملی کمک کنید

جلال کوزه گری گفت: عرفان مربی بزرگی است البته با چند بازی نمی‌توانیم عملکرد او را زیر سوال ببریم اما به نظرم می‌توانست کمی بهتر عمل کند.
کد خبر : 77061

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی هندبال با پذیرش سه شکست مقابل اسپانیا، سوئد، اسلوونی، از صعود به المپیک بازماند.


جلال کوزه‌گری رییس اسبق فدراسیون هندبال درباره ناکامی تیم‌ملی از صعود به المپیک به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «امسال سال منتهی به المپیک است و اگر تیم ملی هندبال به این موفقیت دست پیدا می کرد و جواز حضور در ریو را به دست می آورد همگی ما خوشحال می‌شدیم اما همه پیشکسوتان و جامعه هندبال قبل از این مسابقات پیش‌بینی این را داشتند که تیم از صعود به المپیک بازمی‌ماند چرا که تیم ملی با تیم‌های قدرتمند و صاحب سبکی چون اسپانیا و سوئد بازی کرد.»


وی افزود:‌ «اما به نظرم همین که تیم‌ملی به این مسابقات راه پیدا کرد موفقیت بزرگی بود و نباید انتظار صعود به المپیک را داشته باشیم. تیم ملی باید راه طولانی را طی کند تا هم‌ سطح تیم‌های اروپایی شود. متاسفانه برخی از کارشناسان با سه بازی عملکرد کل تیم را زیرسوال می برند در حالی که رسیدن به این مرحله هم موفقیت بزرگی است.»


رییس اسبق فدراسیون هندبال با تاکید بر اینکه باید تیم را به تورنمنت‌های بیشتری اعزام کنیم، خاطرنشان کرد: «ما باید تیم ملی را برای چهارسال آینده و حضور دوباره در المپیک آماده کنیم و این موضوع مستلزم برنامه ریزی های دقیق و سنجیده است. مسئولان باید شراطی فراهم کنند که تیم از همین حالا به مسابقات رسمی و میادین بین المللی اعزام شود و تجربه کسب کند.»


کوزه‌گری همچنین در مورد دلیل بهتر بازی کردن تیم ملی در نیمه اول نسبت به نیمه دوم این رقابت‌ها گفت: «تیم ملی در نیمه اول خوب بازی می کرد اما رفته رفته فاصله امتیازش با حریفان بیشتر شد که البته این موضوع هیچ ربطی به افت بدنی بازیکنان نداشت بلکه به بی تجربگی آنها مربوط می‌شد. بازیکنان تیم از لحاظ بدنسازی بسیار قوی هستند و قبل از اعزام به این رقابت‌ها هم تمرینات بدنسازی خوبی انجام داد‌ه بودند اما به دلیل بی‌تجربگی نتوانستند موقعیتشان را مقابل تیم‌های بزرگ حفظ کنند. در واقع تیم ملی‌حریف تجربه بالای تیم‌های اروپایی نشد.»


پیشکسوت هندبال به نبود بازیکنانی چون استکی و موسوی اشاره کرد و گفت: «‌شاید نبود بازیکنان بزرگ مانند استکی و موسوی در نتیجه بازی تاثیرگذار بوده است. به طور حتم بازیکنانی که سطح توانایی بالایی دارند اگر با تیم همگام بودند در روند نتیجه‌گیری تاثیر می‌گذارد. اما به طور کلی حتی اگر این دو بازیکن هم در ترکیب تیم حضور داشت ما پیش‌بینی باخت و حذف از این رقابت‌ها را داشتیم.»


وی در مورد تغییرات 50 درصدی ترکیب تیم در بازی‌های پلی‌آف گفت: «‌من موافق این تغییرات بودم و فکر می‌کنم در شرایطی که بازیکنان نمی‌تواند با تیم همراه شود باید دست به تغییر بزنیم. قبل از بازی‌های پلی‌آف به هر دلیلی برخی از بازیکنان در تیم ملی حضور نداشتند و در چنین شرایطی مربی باید از بازیکنان جوانتر استفاده کند و آنها را جایگزین می‌کرد.»


کوزه گری با اشاره به اینکه عرفان اسماعیلاگیچ آنطور که انتظار می رفت عملکرد خوبی نداشت، خاطرنشان کرد:« عرفان مربی بزرگی است و اگر به رزومه او نگاه کنیم موفقیت های خوبی با تیم‌های دیگر به دست آورده است البته با چندبازی نمی توانیم عملکرد او را زیر سوال ببریم اما به نظرم می‌توانست کمی بهتر عمل کند و از نظر خصوصیات اخلاقی با بازیکنان خودش را همراه می‌کرد به طوری‌که اگر اختلافی هم به وجود آمده بود آنها را کنار می گذاشت.»


وی با گلایه از برخی کارشناسان هندبال اظهار کرد: «‌متاسفانه برخی از کارشناسان و حتی فدراسیون هندبال صحبت هایی را مطرح می‌کنند که نه تنها به نفع تیم ملی نیست بلکه حواشی هم ایجاد می کند. به عنوان مثال برخی از این افراد معتقدند تیم ملی در زمان ریاست من در فدراسیون هندبال به هیچ موفقیتی نرسیده است در صورتی که اعزام به مسابقات جهانی و راه اندازی هندبال بانوان همه این موارد در زمان من اتفاق افتاد. اگر تیم ملی توانست به رقابت‌های انتخابی المپیک صعود کند و در آنجا با بزرگان هندبال رقابت کند این موضوع تحت تاثیر برنامه‌های ما بوده است و گرنه هیچ موفقیتی یک شبه به دست نمی آید.»


کوزه گری عنوان کرد: «‌هندبال ایران نیاز به حمایت دارد و کسانی که آینده این رشته برای‌شان مهم است باید از انتقادهای غیرواقعی دست بکشند و ادبیات آنها طوری باشد که به تیم ملی و بازیکنان روحیه بدهند تا راه موفقیت را طی کنند. این که گفته می شود فدراسیون هندبال در زمان ریاست من خواب بوده است به حال امروز این تیم چه فرقی می‌کند. ما باید طوری صحبت کنیم که این تیم به آینده روشن امیدوار شود نه اینکه حواشی ایجاد کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته