دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1395 - 09:38

وزیر خزانه‌داری آمریکا: تحریم های هسته ای ایران رفع شده‌اند

وزیر خزانه‌داری آمریکا در شورای روابط خارجی آمریکا گفت تا زمانی که ایران رفتار خود را در حوزه‌های غیرهسته‌ای تغییر ندهد، تحریم‌های غیرهسته‌ای باقی می‌مانند.
کد خبر : 77047

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از فارس، جک لو در شورای روابط خارجی آمریکا به سخنرانی درباره نقش آمریکا در اقتصاد جهانی در 70 سال گذشته پرداخت.


لو در این سخنرانی بر لزوم همکاری آمریکا و چین در اقتصاد جهانی تاکید کرد و از این دو کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصادها در جهان نام برد.


وی سپس در گفت‌وشنود با مجری شورای روابط خارجی آمریکا و حضار در جلسه حاضر شد و در پاسخ به باربارا اسلیوین درباره ایران گفت: «تحریم‌های هسته‌ای که دسترسی ایران را به منابع مالی‌اش محدود می‌کرد، رفع شده‌اند. ما دولت به دولت و موسسه به موسسه این موضع را شفاف کرده‌ایم.»


لو درباره دردسرهای ایران برای استفاده از دلار گفت: «این مشکلات یکی به نوع کارکرد خود ایران بازمی‌گردد و دیگری به موضوعاتی که در حوزه هسته‌ای نمی‌گنجند.»


وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین تاکید کرد که سیستم مالی آمریکا به روی ایران باز نیست و تا زمانی که ایران رفتار خود را در حوزه‌های غیرهسته‌ای تغییر ندهد، تحریم‌های غیرهسته‌ای باقی می‌مانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته