دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1395 - 15:35
رئیس شورای سلامت دهان وزارت بهداشت خبر داد:

پوشش خدمات دندان‌پزشکی دانش‌آموزان ابتدایی

رئیس شورای سلامت دهان وزارت بهداشت گفت: سال گذشته 6 میلیون دانش آموز در 6 پایه ابتدایی تحت پوشش خدمات دندان‌پزشکی قرار گرفتند که امیدواریم امسال این طرح تا پایه 12 ارتقا یابد.
کد خبر : 76947

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سعید عسگری،‌ رئیس شورای سلامت دهان وزارت بهداشت در مراسم سالگرد طرح تحول سلامت دهان و دندان به آخرین اقدامات شورای سلامت دهان اشاره کرد و گفت: اصلاح تشکیلات و ساختار مورد نیاز برای سلامت دهان اولین گام این شورا در این حوزه بود و در عملکرد سیستم سلامت تولیت و تامین مالی آن موضوع مهمی است که در طرح تحول طی دو سال گذشته انجام شد.


وی تشکیل اداره سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت و اداره دندانپزشکی معاونت درمان را اقدامی موثر در این حوزه دانست و افزود: سال گذشته برنامه ارتقای سلامت دانش‌آموزان با امضای موافقت‌نامه‌ای با همکاری آموزش و پرورش به اجرا درآمد که تاکید آن DMS دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه بود. هم اکنون برای هر نوجوان 12 ساله ایران حدود دو دندان است که امیدوارم با ادامه برنامه وزارت بهداشت تا شش سال آینده به یک دندان برسد.


رئیس شورای سلامت دهان وزارت بهداشت گفت: با اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان موفق به پوشش 6 میلیون دانش‌آموز در 6 پایه تحصیلی ابتدایی شدیم و در آینده نیز این طرح تا پایه دوازدهم ارتقا می‌یابد همچنین امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم آموزش‌های خودمراقبتی سلامت دهان را به کتاب‌های تحصیلی دانش‌آموزان بریم.


عسگری از ابلاغ ایجاد مراکز خدمات تخصصی دندانپزشکی دولتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد که به عنوان خدمات سطح 3 در یک نظام سطح‌بندی شده در شهرها به مردم خدمات رسانی می‌کنند.


رئیس شورای سلامت دهان وزارت بهداشت، فعال‌سازی مراکز بهداشتی و درمانی در حوزه دهان و در سطح 1 و 2 و همچنین ایجاد مراکز خدمات تخصصی دندانپزشکی را یکی از دستاوردهای بزرگ حوزه سلامت دهان عنوان کرد و ادامه داد: امسال به ارائه خدمات سطح 3 دندان توسط متخصصان و پزشکان عمومی توجه ویژه‌ای خواهد شد و برنامه‌های پیشگیری را با رعایت نظام ارجاع و به صورت سطح‌بندی شده ادامه می‌دهیم. همچنین قرار است در ابتدای سال جاری توجه ویژه‌ای علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری به این حوزه صورت گیرد.


وی یادآور شد: شورای سلامت دهان با هدایت و حمایت وزیر بهداشت برنامه‌ریزی خوبی داشت و در مقطع آغاز طرح، بودجه آن از منابع مختلفی تخصیص داده شد. آموزش و پرورش نیز همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشت. استفاده از پتانسیل نظام شبکه‌های بهداشتی و درمانی و همچنین همکاری معاونت بهداشت دهان وزارت بهداشت از موثرترین اقدامات این حوزه در سال گذشته بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: سعید عسگری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته