دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1395 - 15:22
شهرآبادی در جمع خبرنگاران:

عمده تخلف قصابی‌ها، عرضه گوشت میش به قیمت گوشت گوسفندی

رییس گشت‌های تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه فروشگاه‌های عرضه‌کننده گوشت باید قیمت خود را براساس نوع گوشت تفکیک کنند، گفت: برخی فروشندگان، تخلف کرده و گوشت میش و بز را به قیمت گوشت گوسفندی عرضه می‌کنند و اعلام نمی‌کنند که گوشتی که به مشتری داده می‌شود از کدام نوع است.
کد خبر : 76945

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، امید شهرآبادی، رییس گشت‌های تعزیرات حکومتی استان تهران در حاشیه گشت سرزده به مراکز عرضه گوشت‌ و فرآورده‌های گوشتی در پایتخت با انتقاد از اینکه در این مراکز گوشت به تفکیک نوع به دست مشتری نمی‌رسد، اظهار کرد: سه نوع گوشت گوسفند، میش و بز وجود دارد، اما فروشندگان در این مراکز بین آنها تفکیک قائل نمی‌شوند و همه را به قیمت گوشت گوسفندی به فروش می‌رسانند در صورتی که قیمت گوشت بز و گوشت میش از گوشت گوسفندی پایین‌تر است و در اینجاست که بحث گران‌فروشی نیز مطرح می‌شود.


وی افزود: گران‌فروشی، تقلب و بعضا عرضه گوشت فاسد به مشتری از جمله تخلفات فروشندگان این مغازه‌ها بود.


شهرآبادی با بیان اینکه در این گشت‌ها کارشناسان و بازرسان دستگاه‌های نظارتی مربوط ما را همراهی می‌کنند، در خصوص بازدید از دو مغازه متخلفی که در خیابان مولوی انجام شد، گفت: میزان جریمه تخلفات صورت گرفته در این مغازه‌ها توسط کارشناسان و براساس قانون تخمین زده می‌شود و ما آن را اعلام می‌کنیم و درخصوص پلمپ‌شدن یا نشدن مغازه بازرسان مربوط تصمیم‌گیری می‌کنند.


رییس گشت‌های تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اینکه اختلاف قیمت بین نوع‌ گوشت‌ها فاحش است و همه به میزان گوشت گوسفندی به فروش می‌رسد، عنوان کرد: تعزیرات حکومتی از مردم حمایت کرده و با متخلفان برخورد می‌کند.


سرابیان: کالاها به نصف قیمت ثبت‌شده به مشتری عرضه می‌شوند


محمدحسن سرابیان، مدیرکل نظارت، هماهنگی و گشت مشترک تعزیرات کشور با بیان اینکه بازرسی به همراه بازرسان سایر دستگاه‌ها از قیمتی که برای مصرف‌کننده‌ها روی کالاها زده می‌شود امروز در دستور کار گشت تعزیرات قرار گرفت.


وی ادامه داد: در بازرسی‌های انجام شده مشخص شد مغازه‌ها قیمتی را که به مصرف‌کننده عرضه می‌کنند کمتر از قیمتی است که روی کالاها درج شده است. سازمان تعزیرات حکومتی از این فروشندگان تشکر می‌کند.


سرابیان در ادامه به طرح سوالی پرداخت و گفت: اما سوال این است چگونه می‌شود که قیمت مصرف‌کننده روی یک دستمال کاغذی سه هزار تومان باشد، اما فروشنده آن را تا 1900 تومان به خریدار عرضه کند. در این زمینه باید متولیان امر ضوابط قیمت‌گذاری پاسخگو باشند که چرا قیمت عرضه شده به مشتری کمتر از قیمتی است که روی کالا درج می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته