دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جلسه هم‌اندیشی عاملان خزانه‌دار استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد؛

دکتر احسانی: عاملان خزانه‌دار، چشم معاونت اداری مالی هستند و انتظار ما از آنان نظارت دقیق‌تر بر امور اداری و مالی است

چهارمین جلسه هم‌اندیشی عاملان خزانه‌دار استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز در ساختمان فرهیختگان سازمان مرکزی برگزار شد.
کد خبر : 76919

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، چهارمین جلسه هم‌اندیشی عاملان خزانه‌دار استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر مرتضی احسانی، معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی برای بررسی مسائل بستن حساب‌های مالی سال 94 و شیوه‌نامه اجرایی اموال برگزار شد.


معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت رحلت امام هادی(ع) و تبریک سال جدید گفت: «امیدوارم سال جدید که آغاز و پایان آن با نام مطهر بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه(س) مزین شده، سالی پربرکت و سلامتی باشد.»


او یادآوری کرد در دوران مدیریت جدید دانشگاه برای نخستین بار خزانه‌دار کل از معاونت اداری و مالی جدا شده است و گفت: «این امر بیانگر اهمیت و جایگاه بالای خزانه‌دار است. در آیین‌نامه معاملاتی دانشگاه آزاد اسلامی ذکر شده که خزانه‌دار باید از میان کارکنان رسمی و از افراد صالح، امین و متخصص در امور مالی انتخاب شود.»


احسانی خصایص ذکر شده در آیین‌نامه معاملاتی را برای خزانه‌دار «منحصر به فرد» توصیف کرد و ادامه داد: «معاونت مالی با حجم عظیمی از کارهایی که دارد، نمی‌تواند نظارت دقیقی بر اسناد و مدارک داشته باشد و عاملین خزانه‌دار، ما را در این مهم یاری می‌کنند. در همین راستا و با تاکید دکتر حمید میرزاده خزانه‌دار از معاونت اداری مالی جدا شد.»


او خزانه‌دار و معاونت اداری و مالی به منزله دو بال خواند و خطاب به عاملان خزانه‌دار گفت: «توقع من از شما به عنوان چشم معاونت اداری مالی نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر امور اداری و مالی است. چرا که هرچه عاملان خزانه‌دار بیدارتر و دقیق‌تر عمل کنند، به نفع معاونت اداری مالی و دانشگاه آزاد اسلامی است.»


معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه کیفی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه تراز کیفی باید تولیدات علمی خود را افزایش دهد و به دانشگاهی کارآفرین تبدیل شود.»


احسانی گفت: «با توسعه تحصیلات تکمیلی در دوران میریت جدید در دانشگاه آزاد اسلامی انقلابی صورت گرفت. افزایش تولیدات علمی اتفاق نمی‌افتد مگر با توسعه تحصیلات تکمیلی و توسعه تحصیلات تکمیلی رخ نمی‌دهد مگر با جذب اعضای هیات علمی. در همین راستا باید با مدیریت درست در جذب اعضای هیات علمی کوشید.»


امیری: آرامش خوبی در بخش مالی در دانشگاه آزاد اسلامی حکم فرماست


دکتر امیری، خزانه‌دار دانشگاه آزاد اسلامی هم در این جلسه گفت: «حاضرین در این جلسه از منتخبان خزانه‌دار در استان‌ها هستند. از عاملان خزانه‌دار که در تمام مراحل همراه ما بوده‌اند و همه امور با کمک آنها به ثمر رسیده تشکر و قدردانی می‌کنم.»


خزانه‌دار دانشگاه آزاد اسلامی از معاون اداری مالی دانشگاه آزاداسلامی هم تشکر کرد و گفت: «خوشبختانه با حضور دکتر میرزاده به عنوان ریاست دانشگاه و دکتر احسانی به عنوان معاون اداری و مالی آرامش خوبی در بخش مالی حکم فرما شده است.»


امیری به تاکیدات میرزاده بر تمرکز‌زدایی و تفویض اختیار اشاره کرد و افزود: «خوشبختانه با کمک همه همکاران و معاونت اداری مالی توانسته‌ایم اقدامات مهمی را در امر تمرکز‌زدایی و تفویض اختیار در بخش مالی داشته باشیم.»


خاتمی: به کارگیری سیستم شفاف مالی و نظام‌مند از دلایل موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی است


خاتمی، سرپرست اداره کل امور مالی دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: «یکی از دلایل بسیار مهم موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تاسیس تاکنون برخورداری و بهره‌مندی از نیروهای باکیفیت در سیستم مالی و به کارگیری سیستم شفاف و نظام‌مند مالی بوده است.»


او افزود: «با توجه به تغییرات صورت گرفته در کشور از جمله کاهش جمعیت و تغییر در برخی از سیاست‌های دانشگاه از جمله کسب در آمد خارج از شهریه و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به بازنگری و به روز رسانی آیین‌نامه‌ها و مسائل مالی ایجاد شده است.»


سرپرست اداره کل امور مالی دانشگاه آزاد اسلامی به اقدامات انجام شده در حوزه معاونت اداری مالی اشاره کرد و افزود: «تهیه نرم‌افزار حق‌التدریس، تهیه دیتاسنتر حقوق و دستمزد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ... از جمله اقدامات انجام شده در این بخش است.»


در این جلسه به سوالات مطرح شده درباره دستورالعمل و شیوه‌نامه اجرایی اموال نیز پاسخ داده شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته