دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1395 - 12:49

خجسته: دیداری شش ساعته با سیدحسن نصرالله داشتیم/ وضع ایرانیان مقیم سوریه سامان می‌یابد/ آغاز عملیات اجرایی سرمایه‌گذاری ایران در سوریه

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس نهم در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سفر هیئت پارلمانی ایران به لبنان و سوریه اظهار کرد: از آنجا که شرایط منطقه بسیار حساس و ویژه بود و با توجه به دعوت مجلس سوریه و لبنان و همچنین دوستان حزب‌الله هیئت پارلمانی ایرانی از مجلس شورای اسلامی عازم لبنان و سوریه شد.
کد خبر : 76911

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، امیر خجسته افزود: در لبنان برای اهداف خاص و هماهنگی‌های مجلس و تا حدی دولت با تعدادی از مسئولان این کشور دیدار کردیم.


به زودی سفرهای زیارتی از ایران به سوریه از سر گرفته می‌شود چرا که وضعیت دمشق بسیار امن است

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس نهم، تصریح کرد: دیدارها با تعدادی از نمایندگان فراکسیون حزب‌الله و همچنین نبیه‌بری رئیس مجلس لبنان صورت گرفت در این دیدارها درباره سیاست‌های مشترک ایران و لبنان در رویارویی با دشمن مشترک بحث‌هایی صورت گرفت. همچنین از آقای نبیه‌بری دعوت شد که به ایران سفر کند.


رئیس هیئت پارلمانی ایران و لبنان ادامه داد: همچنین در این دیدار اعلام شد که برای حمایت از حزب‌الله و مقاومت هیچ حمایتی از سوی ایران دریغ نمی‌شود و بر اساس اعلام قبلی آقای شمخانی کمک‌های نظامی به ارتش لبنان خواهیم داشت چراکه ارتش لبنان در حال مبارزه با تکفیری‌ها و اسرائیل غاصب است.


وی همچنین از دیدار شش ساعته با سیدحسن نصرالله خبرداد و گفت: کلیه مسائل منطقه‌ای در این دیدار مطرح شد. خوشبختانه امروز حزب‌الله توانسته به عنوان یک قدرت منطقه‌ای عمل کند و در جنگ 33 روزه اثبات کرد که می‌تواند استکبار جهانی را خار و ذلیل کند، همچنین سید حسن نصرالله گفت که ما در چهار جبهه می‌جنگیم یکی مبارزه با صهنیونیست‌ها، دیگری در سوریه، بعدی جنگ با تکفیری‌ها و همچنین جنگ با کشورهای خودفروخته منطقه. این کشورها به شدت حزب‌الله را تحت فشار قرار داده‌اند چراکه قدرت‌شان در خطر است.


خجسته همچنین با اشاره به سفر به سوریه گفت: ما در این سفر با رئیس مجلس سوریه و همچنین نخست وزیر این کشور دیدار داشتیم. بحث‌های مفصلی صورت گرفت که آنها را به گوش مسئولان دولتی خواهیم رساند. در سوریه امید بین مردم، ارتش و مقاومت دیده می‌شود. وضعیت میدانی بسیار خوب است و ارتش سوریه توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند.


رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین درباره مشارکت‌های ایران در سوریه در بازسازی این کشور گفت: نخست‌وزیر سوریه معتقد است که اولویت همکاری سوریه با ایران است چون جمهوری اسلامی ایران در سوریه هزینه کرده و از بشار اسد و مردم سوریه حمایت می‌کند.


وی اعلام کرد: همچنین به زودی سفرهای زیارتی از ایران به سوریه از سر گرفته می‌شود چرا که وضعیت دمشق بسیار امن است.


خجسته همچنین با اشاره به حضور 10 هزار ایرانی مقیم سوریه گفت: این 10 هزار ایرانی نیاز به توجه داشتند، بشار اسد قول داده است که اقامت رایگان به آنها بدهد. همچنین جمهوری اسلامی ایران نیز گذرنامه رایگان در اختیار آنها قرار خواهد داد.


وی افزود: همچنین پنج سند همکاری با عنوان چارچوب اقدامات اجرایی بین ایران و سوریه امضا شده است و به‌زودی عملیات اجرایی یک قرارداد تجاری برای سرمایه‌گذاری در سوریه صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: امیر خجسته
ارسال نظر
هلدینگ شایسته