دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1393 - 14:38

کاهش بودجه نظامی انگلیس/ارتش بریتانیا کوچک می‌شود

با روی کار آمدن پارلمان جدید انگلیس، احتمال کاهش بودجه نظامی و کاهش شمار نظامیان این کشور رو به افزایش گذاشته است.
کد خبر : 7685

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا و به نقل از سایت «اسپات نیک»، «موسسه خدمات متحد سلطنتی انگلیس» طی گزارشی که امروز، دوشنبه منتشر کرد از امکان کاهش بودجه نظامی این کشور به میزان ۱۰ درصد خبر داد.


بدین ترتیب، تعداد نیروهای نظامی انگلیس طی دهه پیش رو تا ۳۰ هزار نفر کاهش خواهد یافت که این میزان پایین‌ترین شمار ممکن طی ۲۵۰ سال گذشته خواهد بود.


«موسسه خدمات متحد سلطنتی انگلیس» دلیل این کاهش بودجه را عدم حمایت قاطع احزاب سیاسی برای تامین بودجه نظامی و هم چنین ریاضت اقتصادی بیان می‌کند.


پیش‌تر نیز تعداد نیروهای نظامی ارتش انگلیس از ۱۰۲ هزار به ۸۲ هزار نفر کاهش یافته بود و با کاهش بودجه تازه تا میزان ۴۰ درصد دیگر نیز کاسته خواهد شد. بدین ترتیب انگلیس کوچک‌ترین ارتش خود را از دهه ۱۹۷۰ میلادی به بعد تجربه خواهد کرد.


در اوایل ماه مارس، «استف رایموند ادیرنو»، رئیس ارتش آمریکا از کاهش بودجه نظامی انگلیس اظهار نگرانی کرده و گفته بود انگلیس متجد مهمی برای آمریکا به شمار می‌آید که اهداف مشترکی رادنبال می‌کنند.


وی تاکید کرد حل معضل بودجه نظامی انگلیس «مستلزم همکاری‌های فراملی» است.


«فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس دراین‌باره گفته بود، در صورتی که کامرون دوباره به نخست‌وزیری انگلیس انتخاب شود، علاقه‌ای به کاهش شمار نظامیان این کشور نخواهد داشت.


انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته