دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1395 - 21:30

قتل مرد جوان برای اجرای نقشه شیطانی/ انتشار تصویر قربانی برای شناسایی هویت مقتول

با گذشت 10 سال از قتل مرد جوان به دست دو افغانی، بازپرس جنایی دستور چاپ تصویر مقتول را صادر کرد تا در صورتی که شخصی از هویت او با خبر است، موضوع را اطلاع دهد. قربانی این جنایت، بدون هیچ گونه آشنایی با متهمان، در دام نقشه شیطانی آنها افتاد و درنهایت به دست دو مرد افغان کشته شد.
کد خبر : 76776

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، ساعت 14:30 چهارم اردیبهشت سال 85 ، کارگران یک پروژه ساختمان مسکونی در حال ساخت به قسمت زیرزمین رفتند تا از تخلیه بودن چاه و نشست نکردن ساختمان اطمینان حاصل کنند. آنها وقتی با بیل شن ها را کنار زدند و به چاه رسیدند ناگهان بوی تعفنی به مشامشان رسید. وقتی به جست و جو در آن چاه کم عمق پرداختند به پارچه سبزرنگی برخوردند که پس از باز کردن طنابی که دور آن پیچیده شده بود ناگهان جسدمثله شده ای را داخل نایلون دیدند.


آنها که حسابی وحشت کرده بودند کارگران دیگر را خبر کردند و همزمان با پلیس تماس گرفتند. هیچ کس از کارگران اما ، قربانی را نمی شناخت. از سویی پس از تماس با پلیس ، طولی نکشید که تیمی از ماموران کلانتری 118 ستارخان در ساختمان نیمه کاره که در خیابان ستارخان، فلکه دوم صادقیه بود حاضر شدند. جسد از ناحیه سر و دو دست بریده شده و آثار خون و جراحات روی صورت و بدنش دیده می شد. آن طور که مشخص بود عامل یا عاملان جنایت ، پس از این قتل هولناک جسد را مثله کرده بودند تا داخل چاه کم عمق جا شود ،پس از آن دهانه چاه را با شن پر کرده بودند به خیال اینکه هرگز کسی جسد را پیدا نخواهد کرد.


جنایت با همدستی مرد افغان
با دستور قاضی جنایی ، جسد مثله شده که متعلق به مردی جوان بود به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت اصلی مرگ وی مشخص شود. از سویی تحقیقات برای شناسایی هویت قربانی و عامل یا عاملان این جنایت خاموش شروع شد . کارآگاهان در ابتدا به تحقیق از کارگرانی که در ساختمان نیمه کاره مشغول به کار بودند پرداختند. آن طور که شواهد نشان می داد قتل از سوی کارگران رخ داده بودT چرا که ساختمان یک نگهبان افغانی داشت و او در این مدت رفت و آمد مشکوکی به ساختمان ندیده بود. کارآگاهان به تحقیق از او پرداختند و این جوان افغانی مدعی بود که شاید زمانی که مشغول استراحت بوده افرادی به صورت پنهانی وارد ساختمان شده اند و پس از دفن جسد فرار کرده اند. حرف های او کمی عجیب و مرموز بود برای همین کارآگاهان تحقیق از او را ادامه دادند تا اینکه جوان 23 ساله افغانی راز جنایت خاموش را فاش کرد و مدعی شد که قتل را با همدستی هموطن 25 ساله اش که یکی از کارگران همان ساختمان نیمه کاره بوده ، انجام داده است.


قتل به بهانه بازی قمار
نگهبان افغانی و همدستش دستگیر شدند و وقتی در برابرکارآگاهان قرار گرفتند جزییات جنایت شبانه را شرح دادند. یکی از آنها گفت: مدتی قبل با هموطن خود به نام سخی مراد که در این پروژه ساختمانی همکار هستیم به قهوه خانه ای در آریاشهر رفتیم و در آنجا با مقتول آشنا شدیم. حتی اسم او را هم نپرسیدم ، یعنی فراموش کردیم که اسمش را بپرسیم. آن شب سخی مراد ، مقتول را که پسری جوان بود به بهانه قمار بازی به ساختمان نیمه کاره دعوت کرد. آن شب هیچ کس جز من و او در ساختمان نبود و ما 3 نفر راهی آنجا شدیم.


وی ادامه داد: پسرجوان تصور می کرد که می خواهد با ما قماربازی کند حتی شرط بندی هم کردیم، اما نمی دانست سخی مراد نقشه شوم در سر دارد. پسرجوان وقتی وارد ساختمان شد و پی به نقشه شوم ما برد ، سخی مراد تهدیدش کرد و هردو او را مورد آزار و اذیت قرار دادیم. او مدام فریاد می زد که با هم درگیر شدیم ، همانجا بود که به پیشنهاد سخی مراد تصمیم به کشتن او گرفتیم. من پاهایش را گرفتم و سخی او را خفه کرد. پس از آن با چاقو چند ضربه به او زدیم . وقتی مطمئن شدیم که جان باخته به فکر پنهان کردن جسد افتادیم. سخی پیشنهاد داد که او را در زیرزمین ساختمان ، داخل چاه و زیرشن ها دفن کنیم و اگر آنجا باشد بنا روی آن ساخته شده و تا ابد راز این جنایت فاش نمی شود اما خیلی زودتر از آنچه که فکرش را می کردیم نقشه مان لو رفت.


وی ادامه داد: برای آنکه جسد داخل چاه جا شود مجبور شدیم با چاقو او را مثله کنیم.
این دو متهم پس از اقرار به این جنایت هولناک روانه زندان شدند و از آن روز تا به حال تلاش تیم جنایی برای شناسایی هویت قربانی به نتیجه ای نرسیده است. حتی انگشت نگاری و بررسی آلبوم افراد گمشده در طول چند سال گذشته هم ، هویت قربانی را فاش نکرد.


در چنین شرایطی ، قاضی آرش سیفی بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران ،دستور انتشار تصویر قربانی را صادر کرده است، چنانچه هرکس وی را می شناسد و یا اطلاعی از هویت او و خانواده اش دارد ، به شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران مراجعه کرده و هرگونه اطلاعات خود را اعلام کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته