دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1395 - 09:20
رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت خبر داد:

پوسیدگی دندان، شایع‌ترین علت مراجعه ایرانیان به دندانپزشک

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت «پوسیدگی» را شایع‌ترین علت مراجعه ایرانیان به دندانپزشکی دانست و گفت: متاسفانه مردم به معاینه دوره‌ای سلامت دهان و دندان خود اهمیت نمی‌دهند به گونه‌ای که آمار تعداد دندان‌های پوسیده، پر شده و کشیده شده در ایرانیان بالاست.
کد خبر : 76744

دکتر حمید صمدزاده، رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا با توجه به فرارسیدن روز دندانپزشک، افزود: پوسیدگی و دردهای ناشی از آن شایع‌ترین علت مراجعه ایرانیان به مراکز دندانپزشکی است.


وی با بیان اینکه به طور متوسط هر کودک 12 ساله 2 دندان پوسیده دارد، عنوان کرد: متاسفانه شاخص سلامت دهان و دندان در بین کودکان 12 ساله کشور 2.9 گزارش شده است که این شاخص باید ارتقاء یابد بدین گونه که باید تعداد دندان پوسیده و کشیده شده در افراد کاهش یابد.


صمدزاده در ادامه با توجه به تعداد دندانپزشکان و مراکز دندانپزشکی در کشور، یادآور شد: تعداد مراکز دندانپزشکی در کشور بسیار است اما وزارت بهداشت باید سیاست‌ خود را بر کاهش تعداد این مراکز تغییر دهد زیرا به جای افزایش تعداد مراکز درمانی باید تعداد کارشناسان و دندانپزشکانی را افزایش دهیم که بتوانند اقداماتی را برای کاهش بروز بیماری‌های دهان و دندان انجام دهند و سطح بهداشت و سواد مردم را برای حفظ سلامت دهان و دندان افزایش دهند.


رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، گران بودن خدمات دندانپزشکی را یکی از علل تاخیر مراجعه مردم به دندانپزشکی دانست و افزود: گران بودن تجهیزات و خدمات دندانپزشکی علاوه بر مردم دندانپزشکان را نیز دچار مشکلات متعددی کرده است زیرا گرانی تجهیزات و پائین بودن پوشش بیمه‌ای در حوزه دندانپزشکی پزشکان را در تهیه تجهیزات و ارائه خدمات با کیفیت دچار مشکل کرده است.


وی در ادامه تصریح کرد: هم‌چنین دندانپزشکان ایرانی با مشکلات متعددی مانند عدم پزداخت حقوق، مزایا و ... نیز مواجه هستند و این در حالی است که دندانپزشکی یکی از مشاغل سخت محسوب می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته