دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1395 - 15:22
دربی ایران بزرگترین دربی آسیا است

برانکو: دربی، قهرمان لیگ را مشخص می‌کند/ برنامه اول پرسپولیس قهرمانی ایران و جام حذفی است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ضعف و قدرت‌ها در دربی مهم نیست و مهم برای استقلال و ما این است که این بازی مشخص کننده قهرمانی است.
کد خبر : 76726

به گزارش گروه ورزشی آنا، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری که امروز در ورزشگاه درفشی‌فر برگزار شد درباره بازی دیروز گفت: «بار دیگر آمادگی تکنیکی، تاکتیکی و روحی و روانی خود را نشان دادیم و این اعتماد به نفس نتیجه‌اش این بود که به پیروزی برسیم. مطمئنا ملوان تیمی است که جایگاه واقعی اش این رده جدول نیست و قطعا آنها برای ماندن در لیگ می جنگند. آن چیزی که خوشحالی مرا مضاعف می کند وحدت بچه های پرسپولیس است و در کنار آن وحدت هواداران و مدیران باشگاه است. همین مسائل باعث می شود کیفیت تیم ما بالاتر برود. قطعا این برد قشنگ‌ترین دعوت‌نامه برای هواداران بود تا در دربی حضور پیدا کنند.»


وی درباره اینکه تا به حال اینقدر کنار زمین عصبی دیده نشده بودید و مشکلات داوری شما را عصبانی کرده بود اظهار داشت: «بله ما از نحوه داوری راضی نیستیم چون از دقیقه اول معیارهای داوری یکسان نبود و من به عنوان یک کسی که قبلا بازیکن بودم و الان مربی هستم این را حس کردم و طبیعی است که عصبانی شوم اما بیشتر از این مایل نیستم درباره داوری حرف بزنم.»


اگر سپاهان خوب بازی کند و مقابل استقلال نتیجه بگیرد به ما هم کمک می‌شود. چیزی که برای من مهم است این است که روی بازی خودمان تمرکز داشته باشیم چون در مصاف با استقلال می توانیم سرنوشت را خودمان رقم بزنیم

برانکو در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه خط دفاع پرسپولیس عملکرد مناسب نداشته است گفت: «اگر بخواهم درباره فاز دفاع صحبت کنم دوست دارم از آقایان بپرسم ملوان چه موقعیتی به وجود آورد. آنها درست است که تلاش کردند و خطرناک بودند اما موقعیت چندانی نداشتند. آنها ما را تهدید کردند و تلاش کردند گل بزنند اما به جز پنالتی که به عقیده من پنالتی هم نبود و ضربات آزادی که می‌زدند که باعث عصبانیت من هم شده بود کاری نکردند. فکر می‌کنم تنها تهدید آنها ضربات آزاد بود و اوت‌هایی که می‌انداختند. درباره بنگر و اومانیا باید بگویم که اومانیا دو بازی خیلی خوب بازی کرد اما قبل از محرومیت بنگر او بازی می‌کرد و طبیعی است که بنگر به پست خودش برگردد. همانطور که بنگستون دیروز خیلی خوب بازی کرد اما علیپور بازی می‌کند چون او بازیکن فیکس ماست. اما خدا را شکر می‌کنم روی این نیمکت بازیکن باکیفیتی داریم که می‌توانیم آنها را جابجا کنیم.»


وی ادامه داد: «شاید این طور به نظر بیاید که خط دفاعی ما ضعیف است اما اگر بازی‌های ما را ببینید در بازی با سیاه جامگان یک اشتباه کردیم که گل اول را زدند اما موقعی که کل تیم آنطور که باید بازی کند، بازی نمی‌کند همین می‌شود. به طور کلی حریفان روی دروازه‌ ما فرصت کمی دارند اما ما باید مدام کارها را بهتر کنیم اما گهگاه اشتباهی هم پیش می‌آید. با تمریناتی که می‌کنیم اشتباهات را کم می‌کنیم چون به هر حال حریف هم دخیل است. دیروز حریف ما انگیزه زیادی داشت و هوادارانش حمایت زیادی از آنها می‌کردند و همه توان‌شان را گذاشتند با این حال دیروز پنج موقعیت گل خلق کردیم و دقیقه آخر به گل رسیدیم. مستحق گل بودیم چون هم بنگستون و طارمی موقعیت گل داشتند اما ملوان هیچ موقعیت گل نداشت. آنها فقط در زمین شلوغی راه می‌انداختند اما ضربات آزادشان خطرناک بود. هر چند که ما به خوبی جایگیری کردیم و اجازه فرصت به آنها ندادیم.»


سرمربی پرسپولیس در ادامه در خصوص بازی تیمش مقابل استقلال در دربی گفت: «همانطور که گفتم دربی ما بزرگترین دربی آسیا است و به هر حال دربی‌ها بازی‌هایی هستند که قاعده خاصی ندارند. مهم نیست جایگاه تیم‌ها کجاست اینکه کدام بازیکن هست یا نیست مهم نیست. در دربی نمی‌توان مشخص کرد چه تیمی گزینه برد است اما ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا بازی را ببریم. نباید پنهان کرد که این بازی برای ما خیلی مهم است و حضور در دربی برای ما افتخار است.»


وی در باره اینکه پرسپولیس با فراز و فرود در لیگ حاضر شد اما استقلال ثبات بهتری داشته است، و این در حالی است که در چند سال اخیر استقلال در پایان لیگ دچار افت شده افزود: «من نمی‌دانم که قبلا آیا این موقعیت بوده یا نه اما در این فصل به احتمال زیاد برنده دربی قهرمان لیگ را مشخص می‌کند. این یعنی یک بازی عالی و ما خوشحالیم که اینطور بازی می‌کنیم. وضعیت تیم‌ها مهم نیست و شاید مقابل 120 هزار تماشاگر دیگر بازیکن مصدوم یا بی‌انگیزه وجود ندارد. همه بازیکنان توانشان را برای بازی می‌گذارند اما شاید جزئیات کوچک مشخص کننده برنده باشد. من بازی بارسلونا و رئال مادرید را مقایسه می‌کنم. 90 درصد مردم برای رئال شانسی برای برد قائل نبودند اما رئال در خانه بارسلونا پیروز شد به همین دلیل دربی بازی متفاوتی خواهد بود به خصوص اینکه پرسپولیس دربی را خواهد برد! همانطور که گفتم ضعف و قدرت‌ها برای این بازی مهم نیست و مهم برای آنها و هم برای ما این است که این بازی مشخص کننده قهرمانی است.»


برانکو در مورد اینکه استقلال و پرسپولیس شانس بالایی برای قهرمانی دارند و اینکه این دو تیم از لحاظ امتیازی به هم نزدیک هستند آیا این مسئله باعث نمی‌شود با احتیاط بازی کنند، تصریح کرد: «این را به عهده مربیان بگذارید چون معمولا در این شرایط هیجاناتی غالب می‌شود. بعد به‌خاطر این هیجانات کاذب شاید در تمرینات کارها به خوبی پیش نرود. ما درباره قهرمانی حرف می‌زنیم اما نباید استقلال خوزستان را فراموش کنیم که به خوبی بازی می‌کند اما طبیعی است که ما دوست داریم تا آخر فصل با قدرت ظاهر شویم و دوست داریم عادت به برد را ادامه دهیم. همانطور که 19 بازی است که نباخته‌ایم و می خواهیم که این وضعیت را ادامه دهیم.»


از نحوه داوری راضی نیستیم چون از دقیقه اول معیارهای داوری یکسان نبود و من به عنوان یک کسی که قبلا بازیکن بودم و الان مربی هستم این را حس کردم و طبیعی است که عصبانی شوم

وی درباره اینکه با توجه به تمدید قرارداد شما بازیکنان مدنظرتان هم تمدید می‌کنند، گفت: «فعلا درباره تغییرات کادر بازیکنان بحثی نکرده‌ایم اما طبیعی است که قراداد بعضی بازیکنان تغییر می‌کند اما تمرکز اصلی ما تا آخر فصل روی بازی‌هاست و همانطور که می‌دانید با هیچ بازیکنی حرف نزدیم و بین آنها بنگر، طارمی و انصاری هم وجود دارد. ما دوره‌ای را پیش رو داریم اما از آنجا که ریتم بازی‌ها به هم نزدیک است و اینکه دربی بزرگی در پیش داریم طبیعی است که صحبتی در این خصوص نشده است.»


وی درباره تمدید قراردادش با پرسپولیس و همچنین تمدید قرارداد بازیکنان تیم گفت: «درباره تغییرات بازیکنان هنوز بحثی نشده است. طبیعی است قرارداد عده ای از بازیکنان تمام می شود اما تمرکز اصلی ما روی چند بازی باقیمانده در این فصل است و هنوز با هیچ بازیکنی صحبت نشده است. مهدی طارمی، امید عالیشاه، محسن بنگر و چند تن از بازیکنان دیگر قراردادشان رو به پایان است اما حالا با توجه به نزدیک بودن دربی تمرکزمان بر روی این دیدار است.»


سرمربی پرسپولیس درباره نظرسنجی برنامه 90 درباره انتخاب بهترین مربی خارجی پس از انقلاب و رقابت احتمالی او با کی روش گفت: «این نظرسنجی ها خوب است اما بهتر است برای بازیکنان در نظر گرفته شود. من بدون بازیکنانم نمی توانستم به این موفقیت ها دست پیدا کنم. این نظرسنجی می تواند ارزش گذاری خوبی باشد اما بازیکنانم برایم مهم‌تر هستند. امیدوارم با تلاش جمعی به نتایج لازم دست پیدا کنیم. بازیکنان در کنار یکدیگر تبدیل به ستاره می شوند. همه در این پیروزی ها دخیل هستند. باز هم جا دارد از بازیکنانم تشکر کنم. »


وی درباره بازی سپاهان و استقلال و احتمال کمک کردن استیماچ به او اذعان داشت: «استیماچ بازیکن من بود و خیلی هم بازیکن بزرگی بود. او دوست و همکار بزرگ من است که ارتباط خوبی با هم داریم اما قبل از هر چیزی ایشان تلاش می کند به باشگاه سپاهان کمک کند. به همین دلیل آنها به خودشان کمک می کنند نه به ما ولی طبیعی است اگر خوب بازی کنند و نتیجه بگیرند به ما هم کمک می‌شود. چیزی که برای من مهم است این است که روی بازی خودمان تمرکز داشته باشیم چون در مصاف با استقلال می توانیم سرنوشت را خودمان رقم بزنیم و به همین دلیل برای همه آرزوی خوش شانسی دارم.»


وی درباره اینکه عنوان شده طاهری برنامه حضور پرسپولیس در جام باشگاه‌های جهان را داده و این بلندپروازی نیست ادامه داد: «ما برنامه بلندمدتی داریم و من قرارداد دو ساله دارم. برنامه اول ما قهرمانی ایران و جام حذفی است و برنامه بعدی من حضور در آسیاست که با ثبات بیشتر به همه موارد شرایط بهتر می‌شود تا به آن چیزی که استحقاش را داریم برسیم چون پرسپولیس باشگاه بزرگی است و هواداران به حق می‌خواهند همانطور که در ایران موفق می‌شویم در آسیا هم موفق شویم. فصل قبل دیدید که در بازی با النصر صد هزار نفر آمدند و صد هزار نفر هم برای بازی با بنیادکار و الهلال هم آمدند و باید به این هواداران احترام بگذاریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب