دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1395 - 14:21

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور: هلال احمر به جای تربیت «سلامت یار» به امدادگری بپردازد

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در واکنش به اجرای طرح «سلامت یار» از سوی سازمان هلال احمر، گفت: هلال احمر تنها باید به ارائه خدمات امدادگری خود بپردازد.
کد خبر : 76695

علی محمد آدابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره علل مخالفت نظام پرستاری با طرح سلامت یار هلال احمر، گفت: متاسفانه سازمان هلال احمر در تصمیم‌گیری‌های خود برای اجرای این طرح هیچگونه هماهنگی با سازمان نظام پرستاری که عالی‌ترین نهاد صنفی پرستاران است، انجام نداده و این مساله موجب اعتراض جامعه پرستاری شده است.


وی با تاکید بر اینکه سازمان هلال احمر تنها باید به ارائه خدمات امدادگری خود بپردازد، خاطرنشان کرد: در غیر این‌صورت و تمایل این سازمان به ارائه خدمات سلامت هلال احمر می‌تواند در مناطق مرزی کشور که نیروی بهداشت و پرستار با کمبود مواجه است زیر نظر سازمات نظام پرستاری وارد عمل شود.


رئیس سازمان نظام پرستاری کشور، افزود: طرح سلامت یار هلال احمر ابهاماتی را به همراه دارد و موجب اختلال در حفظ حقوق بیمار و بی‌توجهی به منشور اخلاقی می‌شود زیرا اسرار مربوط به یک بیمار باید نزد پزشک و پرستار محرمانه باشد اما حضور غیر موجه یک سلامت‌یار این حق بیمار را زیر پا می‌گذارد.


آدابی هم‌چنین حضور سلامت یاران هلال احمر را یکی از عوامل مخاطره آمیز برای حرفه پرستاری دانست و یادآور شد: وزارت بهداشت حاضر نیست حق مسلم پرستاران را با اجرای قانون تعرفه‌گذاری اجرا کند و سعی دارد با جایگزین کردن افراد مختلف به جای پرستاران سلامت جامعه را با خطرات مختلف مواجه سازد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته